خبرگزاری کار ایران

مقابل ساختمان استانداری واداره کل کار کرمان انجام شد؛

اعتراض کارگران پیمانکاری معدن کرومیت اسفندوقه به بیکار شدن سه نفر از همکارانشان

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۳۸۵

جمعی از کارگران معدن کرومیک اسفندوقه، صبح امروز (دوم مهر ماه) در اعتراض به بیکار شدن سه نفر از همکاران خود و پرداخت نشدن بخشی از مطالبات مزد‌ی‌شان مقابل ساختمان استانداری و اداره کل کار استان کرمان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگران که به واسطه شرکت پیمانکاری مکانیزاسیون «جلگه» به کار استخراج  کرومیک در منطقه معدنی اسفندوقه کرمان اشتغال دارند، صبح امروز با تجمع در مقابل ساختمان استانداری و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

به گفته این منبع خبری؛ علاوه بر تعویق حدود دو ماه دستمزد حدود ۴۰ کارگر این واحد معدنی؛ به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل معترض هستند.

به گفته وی، بخش دیگری از خواسته‌های این کارگران؛ بازگشت به کار سه نفر از کارگرانی است که از روز گذشته (یکم مهر ماه) از ورود به محل کارشان منع شده‌اند.

کارگران با بیان اینکه این سه نفر به عنوان نماینده صنفی از سوی کارگران بخش پیمانکاری معدن اسفندوقه انتخاب شده‌اند، افزودند: خواسته ما برگرداندن همکارانمان به کار سابقشان است ضمن اینکه باید مطالبات مزدی‌مان که هم‌اکنون به صورت حداقلی پرداخت می‌شود؛ به‌روز شود.

در این زمینه مصطفی اسماعیل‌زاده (کارفرمای شرکت پیمانکاری مکانیزاسیون جلگه) با تایید اجتماع صنفی کارگران این واحد معدنی درباره وضعیت این سه کارگر گفت: این سه کارگر با اتمام قرارداد کار بیکار شده‌اند.

او با بیان اینکه قرارداد این سه کارگر تا پایان شهریور ماه سال جاری بود، درباره علت تمدید نشدن قرارداد این کارگران افزود: به این دلیل قصد تمدید قرارداد کارگران موردنظر را نداریم که آنها مرتبا در مجموعه معدن اغتشاش و بی‌نظمی ایجاد می‌کنند.

به گفته وی، این ادعا که کارگران موردنظر نماینده صنفی سایر کارگران پیمانکاری معدن بوده‌اند؛ درست نیست چراکه کارگران این شرکت هیچ نیازی به نماینده صنفی ندارند ضمن آنکه روند انتخاب نمایندگان کارگری مسیر قانونی خود را دارد.

اسماعیل‌زاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کارگران اخراجی می‌توانند برای پیگیری مطالبات خود به اداره کار شکایت کنند، افزود: هیات حل اختلاف و تشخیص اداره کار هر تصمیمی که برای این کارگران بگیرد، ما نیز از آن تبعیت می‌کنیم.

کارفرمای شرکت پیمانکاری مکانیزاسیون جلگه در بخش پایانی سخنان خود درباره مطالبات معوقه کارگران زیرمجموعه خود گفت: در حال حاضر ۴۰ کارگر در این واحد به صورت پیمانکاری تحت مسئولیت شرکت جلگه مشغول کارند که دو ماه مطالبات معوقه طلبکارند.

به گفته وی؛ آنچه باعث به تاخیر افتادن دستمزد کارگران شده؛ پرداخت نشدن به موقع صورت وضعیت‌های مالی ازسوی شرکت اصلی است.

طبق اظهارات اسماعیل‌زاده؛ حداکثر تا ۱۵ روز آینده مطالبات مزدی همه کارگران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز