خبرگزاری کار ایران

کارگران پالایشگاه ستاره خلیج فارس با وعده وزارت کار راهی بندرعباس شدند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۸۳

کارگران ستاره خلیج فارس که در اعتراض به پایان قرارداد خود و برای پیگیری موضوع بازگشت به کار خود به تهران آمده بودند؛ با وعده پیگیری مسئولان وزارت کار راهی بندرعباس شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به بدنبال اعتراض دو روز گذشته (روزهای دوم و سوم مهر ماه) گروهی از کارگران ستاره خلیج فارس در تهران، مسئولان وزرات تعاون کار ورفاه اجتماعی وعده پیگیری مطالبات صنفی این کارگران را دادند. بر همین اساس تمامی این کارگران؛ صبح امروز سه‌شنبه راهی محل سکونت خود در بندرعباس شدند.

کارگران موردنظر بخشی از ۹۷ کارگری هستند که مدیریت جدید پالایشگاه ستاره خلیج فارس قصد دارد مسئولیت آنها را به شرکت پیمانکاری واگذار کند.

یکی از این کارگران درباره وضعیت خود و همکارانش می‌گوید: باتوجه به اعتراضی که از جانب کارفرما نسبت به رای هیات تشخیص صورت گرفته است، برای مشخص شدن وضعیت شغلی خود منتظر صدور نهایی حکم اداره کار بندرعباس هستیم.

قرارداد کاری تمامی این کارگران که پیش از این از طریق آزمون استخدامی منعقد شده بود در پایان شهریور ماه به اتمام رسیده است و از همان زمان تاکنون در وضعیت سرگردانی به سرمی‌برند.

در مقابل این نگرانی‌ها مدیریت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس اعلام کرده که کارگران مورد نظر تنها برای گذراندن یک دوره مهارتی سه ساله اعزام و پس از اتمام دوره به کار سابق خود در پالایشگاه بازخواهند گشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز