خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در اراک:

مشکلات کارگری باید با مدارا و عقلانیت رفع شود/اتفاقات اراک خوشایند نبود

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۶۰۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم و تلاش داریم که مسائل و مشکلات کارگری صنایع شهر اراک به زودی برطرف شود و باید بدانیم ریشه برخی از این مشکلات به سال های قبل بازمی‌گردد.

به گزاش ایلنا، علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) صبح چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: امیدواریم و تلاش داریم که مسائل و مشکلات کارگری صنایع شهر اراک به زودی برطرف شود و باید بدانیم ریشه برخی از این مشکلات به سال‌های قبل بازمی‌گردد.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی افزود: برخی تصمیماتی که در سال‌های قبل گرفته شده و می‌شد در آن زمان تصمیمات بهتری گرفت، این مسائل را به وجود آورده و امروز باید با عقلانیت این مشکلات را رفع کنیم.

ربیعی بیان کرد: باید درک متقابلی از هم داشته و به دنبال مقصر نباشیم، بلکه به حل اصولی مشکل فکر کنیم و مباحث حقوقی و احقاق حقوق بیت‌المال و کارگران نیز با پیگیری از طریق قوه قضاییه و دادگستری انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: این شرکت‌ها سرمایه انباشته نظام هستند و باید پول‌هایی که از این شرکت‌ها در خارج از آنها صرف شده بازگردد اما این اقدامات بایستی با آرامش و مدارا  و حسن نیت انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان دولت وظیفه داریم مشکلات کارگران را رفع کنیم، چرا که بی‌دفاع ترین افراد هستند و نمی‌توانیم به صرف خصوصی بودن شرکت، کارگران را به حال خود رها کنیم چراکه خصوصی‌سازی آنها نیز توسط دولت انجام شده است.

ربیعی ادامه داد: در این رابطه نمی‌توان تصمیمات احساسی و یا مقطعی گرفت، برخی در این شرایط توصیه به اقدام و تصمیم کوتاه مدت می‌کنند، اما به این عقیده ندارم که فقط در چهار سال وزارت خود مشکلات را رفع کنم و به تبعات آتی تصمیم در سال‌های بعد توجه نداشته باشم، در برابر آیندگان نیز خود را مسئول می‌دانم.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تا زمانی که مسائل دو شرکت هپکو و آذرآب اراک به نتیجه رضایت بخش نرسد از استان مرکزی خارج نخواهم شد و تلاش دارم موضوع را به نتایج مطلوب برسانم.

وی گفت: به عنوان فردی که هم در میان قشر و تشکل‌های کارگری فعالیت داشته و هم در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کار کرده‌ام؛ می‌گویم که کارگر باید پیام خود را با صدای بلند برساند، اما چارچوب امنیت نیز باید درنظر گرفته شود و ضمن بیان اعتراضات، ثبات موجود برهم نریزد.

ربیعی بابیان اینکه مشکلات کارگری باید با مدارا و عقلانیت رفع شود و چاره‌اندیشی به صورتی انجام پذیرد که بعدا دچار خدشه و تبعات نامطلوب نباشد، افزود: اتفاقاتی که در رابطه با اعتراضات کارگری اخیر اراک رخ داد خوشایند نبود و عده‌ای هم به طور مداوم نشسته و در فضای مجازی تولید مطلب و نقد می‌کنند که کارگران از این نقدها و نظرها منتفع نخواهند شد و مشکلی از آنان رفع نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی بیان کرد: به عنوان امین جامعه کارگری و نماینده دولت، درخواست دارم در اراک شاهد گفتگو برای حل مشکلات کارگری باشیم و عقلانیت و مدارا که بر آن تاکید شد، مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز