خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی:

آسیب به کارگران، آسیب به جامعه است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۶۲۰

حسین حبیبی با بیان اینکه مسئولان بایستی به مشکلات و دغدغه‌های کارگران رسیدگی کنند؛ گفت: عدم امنیت شغلی، دستمزدهای معوقه و فقدانِ حق اعتراض، مشکلات اصلی جامعه کارگری است.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: چهار مولفه‌ی کار شایسته؛ آزادی، برابری، امنیت شغلی و کرامت انسانی است که اگر تامین شود، کرامت و شان انسانیِ کارگران حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: کارگران، ستون فقرات جامعه هستند که آسیب وارده به آنها آسیب به جامعه است؛ این را بایستی مسئولان همواره درنظر داشته باشند.

این فعال کارگری افزود: کارگرانی در معادن، مخابرات و دیگر کارگاه‌های تولیدی با سختی و مشقت تمام کار می‌کنند و گاه عوضش را که حقوق و دستمزد است به کفایت دریافت نمی‌کنند بعد هم وقتی اعتراض می‌کنند، با برخوردهای گاها قهری مواجه می‌شوند.

حبیبی با بیان اینکه این شرایط باید تغییر کند؛ ادامه داد: امنیت شغلی نیروی کار باید تامین شود؛ بحث به تعویق افتادن دستمزدها که موجب مشکلات بسیار اقتصادی و اجتماعی می‌شود و یک عامل اصلی در تخریب بنیان خانواده‌هاست، بایستی متوقف شود.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور در پایان تاکید کرد: اگر این الزامات رعایت نشود، کارگران که به تعبیر مقامات و مسئولان، ستون فقرات جامعه هستند، آسیب جدی می‌بینند و آن وقت بدون تردید، کلِ اجتماع دچارِ آسیب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز