خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه صیادان در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت باید ماهیگیران بالای ۷۰ ساله را بازنشسته کند/ماهیگیران شمال تنها نیمی از سال می‌توانند کار کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۷۹۱

مدیرعامل اتحادیه صیادان معتقد است: دولت باید ماهیگیران شمال کشور که بالای ۷۰ سال را بازنشسته کند زیرا این ماهیگران نیمی از سال صید می‌کنند بنابراین تنها نیمی از سال حق بیمه خود را واریز می‌کنند.

اسحاق تندرو، مدیرعامل اتحادیه صیادان کشور در مورد وضعیت صیادان شمال کشور به خبرنگار ایلنا می‌گوید: صیادان شمال کشور به دلیل اینکه نیمی از سال اجازه صید ندارند نمی‌توانند ۱۲ ماه بیمه‌ی خود را واریز کنند و همین موضوع باعث می‌شود که روند بازنشستگی آنها طولانی شود.

او ادامه می‌دهد: اتحادیه صیادان همواره به دنبال راه‌حلی برای این موضوع می‌گردد و با بحث‌هایی که همراه با سازمان شیلات در جریان است قرار است تا این صیادان بتوانند در ۶ ماه از سالی که بیکار هستند در حوزه شیلاتی فعالیت کنند.

وی اضافه می‌کند: این صیادان در صورتی که شش ماه دوم سال را در حوزه شیلات فعالیت کنند می‌توانند بیمه خود را واریز کنند و در این صورت در سن مشخص شده و همراه با دیگر کارگران بازنشسته می‌شوند.

تندرو به بازنشستگی کشاورزان و عشایر در سن ۷۰ سالگی اشاره و خاطر نشان می‌کند: برخی از صیادان شمال کشور بیش از ۷۰ سال سن دارد که باید ترتیبی داده شود تا حداقل این صیادان که سال‌های بسیاری را در دریا برای ماهیگیری گذراندند را بازنشسته کنند.

او در پایان می‌گوید: دولت در طرحی کشاورزان و عشایر بالای ۷۰ سال که ۱۰ سال سابقه بیمه داشتند را بازنشسته کرد. اتحادیه صیادان قصد دارد این طرح را به مسئولان ارائه دهد تا این ماهیگیران بازنشسته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز