خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر زاهدان:

اشتغال پایدار خواسته اهالی سیستان و بلوچستان است

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۳۶۹

عضو شورای شهر زاهدان گفت: مسئولان باید با ایجاد اشتغال پایدار، جویندگان کار را از انجام حرفه‌های پرخطری مانند سوخت‌کشی منصرف کرده و با عوامل اصلی و سازمانده اصلی این حرفه‌های پرخطر برخورد نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمجید شهنوازی، رییس شورای اسلامی شهر زاهدان، در مورد زندگی خطرناک سوخت‌کش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان به دلیل عدم وجود منبع درآمد به سوخت‌کشی روی می‌آورند که بسیاری از آنها در همین راه جان خود را از دست می‌دهند.

این مسئول شهری با یادآوری حوادثی که تاکنون در ارتباط با فعالیت سوخت‌کشان در جاده‌های این منطقه اتفاق افتاده است، گفت: لازم است مسئولان کشور برای رسیدگی به وضعیت کنونی اقدامات لازم را انجام دهند.

شهنوازی با یادآوری این نکته که سوخت‌کش‌ها برای تامین معاش خود و خانواده‌هایشان ناچارند در ازای در یافت مبالغ ناچیز کار پرخطر جابجایی ماشین‌های حامل مواد سوختی را انجام دهند، افزود: مسئولان باید از یکسو به فکر ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در این منطقه باشند و از سوی دیگر، درصدد برخورد با اشخاصی اصلی سازمان‌دهنده قاچاق سوخت.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان افزود: نبود فرصت‌های شغلی باعث شده در منطقه مرزی مانند سیستان و بلوچستان افراد جویای کار برای تامین معاش خانواده‌های خود به مشاغل پرخطر دیگری همچون جابجایی غیرمجاز اتباع غیرایرانی روی بیاورند.

شهنوازی بابیان اینکه در این شغل کاذب و غیرقانونی؛ خودروها بدون رعایت کوچکترین استاندارد ایمنی از انسانها بارگیری می‌شوند، ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است در یک خودروی سواری دست‌کم ۱۰ نفر جا داده‌ شوند که شرایط آنها کوچکترین شباهتی با وضعیت مسافران و سرنشینان خودروهای معمولی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان افزود: این خودروها نیز درنهایت مانند خودروهای سوخت‌کش در جاده‌های پرخطر و ناایمن منطقه با نهایت سرعت تردد می‌کنند و طبیعی است که تلفات مربوط به حوداث سرنشینان این خوردوها تا چه‌اندازه هولناک باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز