خبرگزاری کار ایران

در بیانیه تشکل‌های صنفی معلمان در آستانه روز جهانی معلم مطرح شد؛

«معلمان» محور اصلی آموزش در جهان مدرن/تخصیص بودجه عادلانه به بخش آموزش یک مطالبه کلیدی است

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۵۴۱

کانون‌های صنفی معلمان استان تهران و استان البرز با صدور بیانیه‌ای مشترک در آستانه روز جهانی معلم، به بیان مطالبات اصلی خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آستانه روز جهانی معلم (13 مهر) کانون صنفی معلمان استان تهران و کانون صنفی معلمان استان البرز بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده‌است: یونسکو شعار امسال روز جهانی معلم را،«آموزش آزادانه، توانمندسازی (قدرت افزایی) معلمان» تعیین کرده است. این شعار نشان می‌دهد که جهت‌گیری آموزش جهانی در سال پیش رو باید به کدام سمت‌وسو باشد. بدون شک تأکید بر آموزش آزادانه و حق اختیار معلمان در انتخاب جایگاه آموزشی از یک‌سو و تلاش در جهت افزایش توانمندی‌ها و حضور در عرصه تصمیم‌گیری‌ها، نشان‌دهنده جایگاه ویژه‌ای است که، سازمان جهانی آموزش و یونسکو، همچنان برای معلمان، به‌عنوان یک عنصر محوری در آموزش مدرن قائل هستند.

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: بودجه آموزش‌وپرورش در هر کشور نشان‌دهنده اهمیتی است که دولتمردان به بخش آمورش می‌دهند. باوجود اعتراضات متعدد از سوی تشکل‌های صنفی و فعالان رسانه‌ای، در طول این سال‌ها نسبت به کمبود بودجه آموزش عمومی کشور، همواره شاهد بی‌توجهی تصمیم‌گیران دولتی، نسبت به این اعتراضات بوده‌ایم. در طول چهار سال گذشته هم میانگین بودجه آموزش‌وپرورش نسبت به بودجه عمومی کشور کمتر از ده درصد بوده است. در این میان معلمان حق‌التدریس و آزاد با تنگناهای بیشتری مواجه هستند و همواره حقوق قانونی آن‌ها مورد بی‌توجهی قرارگرفته است. ما به‌عنوان تشکل‌های صنفی خواهان توجه ویژه دولت نسبت به امنیت شغلی این همکاران و ارائه بیمه درمانی مناسب هستیم.

در بخشی دیگر از این بیانیه به مطالبات بازنشستگان فرهنگی پرداخته شده و آمده‌است: بازنشستگان فرهنگی باوجود بیش از سی سال تلاش و کوشش در جهت توانمندسازی کودکان و نوجوانان این سرزمین، به‌جای فراغت در دوران بازنشستگی، مجبور به تحمل شرایط سخت معیشتی و مادی هستند. در طول سال‌های اخیر هم شاهد تجمعات گسترده این مو سپیدان عرصه فرهنگ و دانش در سراسر کشور بوده‌ایم. بااین‌حال همواره شاهد بی‌توجهی نسبت به خواسته‌ها و مطالبات این عزیزان بوده‌ایم.

اهم خواسته‌های این عزیزان، اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری که ده سال مغفول مانده است که بخش‌هایی از این قانون شامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین، افزایش بیمه‌های حمایتی و ... می‌باشد. در این راستا وظیفه دولت و سازمان برنامه بودجه کشور می‌باشد که نسبت به خواسته‌های بر حق بازنشستگان فرهنگی توجه کافی را نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز