خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول سازمان تامین اجتماعی:

آغاز تصحیح و تنقیح قوانین تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۷۲۸

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های سازمان تامین اجتماعی، رویکرد تصحیح و تنقیح قوانین است که این کار در سازمان تامین اجتماعی شروع شده است.

به گزارش ایلنا، به گفته رضا معینی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های سازمان تامین اجتماعی، رویکرد دوم تصحیح و تنقیح قوانین است که این کار در سازمان تامین اجتماعی شروع شده است.

این مقام مسئول سازمان تامین اجتماعی که در کارگاه هم اندیشی و آموزشی «نکات کلیدی بیمه پیمانکاران» حضور داشت در جمع، اعضای هیات مدیره و مدیران مالی عضو سندیکای شرکتهای تاسیساتی و صنعتی ایران گفت: دو رویکرد اصلی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که با حوزه فعالیت کارفرمایان در ارتباط تنگاتنگ است.

معینی افزود: اول این که سازمان تامین اجتماعی ملکف است و حتما باید با شرکای اجتماعی ارتباط منطقی، صحیح و دوستانه داشته باشد و گرنه راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد: رویکرد دوم تصحیح و تنقیح قوانین است که این کار در سازمان تامین اجتماعی شروع شده است.

معینی با تاکید بر سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان متعلق به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیشترین حق بیمه را کافرمایان می پردازند، گفت:

مشارکت در تصمیم گیری ها خواسته تمام تشکلها، کارفرمایان، اتاقهای تعاون و اتاقهای اصناف است .

معینی ادامه داد: دولت به دنبال این است که تا تشکلها نقش پررنگی در اقتصاد داشته باشند و سازمان تامین اجتماعی هم به دنبال این است تا ارتباط خوبی با کافرمایان داشته باشد.

وی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات حوزه فعالیت کارفرمایان گفت: حوزه پاسخگویی به کارفرمایان در سازمان تامین اجتماعی تا پیش از این مناسب نبوده که با تلاشهای صورت گرفته وضعیت بهتر شده ولی هنوز جای کارزیادی دارد و باید در این موضوع به ما کمک کنید.

معینی با اشاره به خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی گفت: از طریق  استفاده ازخدمات الکترونیکی کارفرمایان نیاز به مراجعه مستقیم به شعب ندارند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های سازمان تامین اجتماعی افزود:

در حوزه آی تی، کارهای خوبی انجام شده که یکی از این طرح ها، بازرسی الکترونیک است که می تواند بسیاری از مشکلات را کم کند.

وی ادامه داد : پیش از این ابلاغ ها به علل مختلف مشکل داشت که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و الان ٦٠ درصد ابلاغها الکترونیکی شده است.

معینی با بیان این که پیش از این بازرسی دفاتر قانونی مشکل داشت و کارفرمایان به دنبال حل مشکلات آن بودند، گفت: در سازمان تامین اجتماعی شورای تشخیص و تنقیح بخشنامه ها تشکیل شده و قرار است همه بخشنامه های مرتبط، در قالب یک بخشنامه تجمیع شود.

وی افزود: ١٢ یا ١٣ بخشنامه مختلف تبدیل به یک دفترچه واحد می شود و در سایت سازمان تامین اجتماعی هم قرار می گیرد تا دیگر برداشتهای مختلف از بخشنامه ها وجود نداشته باشد.

معینی ادامه داد: تنقیح بخشنامه های مرتبط با بیمه سربازی، از کارافتادگی، امور پیمانها، مشاغل سخت و زیان آور و ... در حال انجام است.

وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی تا حد ممکن تلاش کرده تا مشکلات و موانع فعالیتهای اقتصادی کارفرمایان را در امور بیمه ها و پیمانها برطرف کند، افزود: این سازمان این کارها را انجام داده و ما نیز متقابلا توقع داریم کارفرمایان مطالبه گر باشند، چرا که هر جا حضور داشتید تاثیرگذار بودید.

معینی گفت: سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ٦ هزار میلیارد تومان پرداختی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز