خبرگزاری کار ایران

شرکتی‌های مخابرات نگرانِ چرخه کشدارِ بوروکراسی/ آیا مخابرات طبقه‌بندی مشاغل را اجرا می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۰۸

شرکتی‌های مخابرات نگران عملکرد شرکت مخابرات در ارتباط با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند؛ وزارت کار بارها به مخابرات در ارتباط با عدم اجرای این طرح تذکر داده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اجرای دقیق طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس قوانین و آیین‌نامه‌های وزارت کار، یکی از مهمترین مطالبات کارکنان شرکتی مخابرات است.

این کارکنان که پس از واگذاری بخش‌هایی از مخابرات به بخش خصوصی، بارها نسبت به تبعیض در پرداخت دستمزدها و عدم اجرای قوانین اعتراض کرده‌اند، این روزها دغدغه جدیدی دارند؛ آنها نگرانند که پس از رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که در ماه‌های گذشته انجام داده‌اند،  مخابرات باز هم از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل سرباز بزند و حاضر نباشد به قانون تمکین کند.

در ماه‌های گذشته بارها ادارات کار استان‌ها به شرکت مخابرات در ارتباط با اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل تذکر داده‌اند؛ برای نمونه اداره کار استان آذربایجان غربی تا کنون ده نامه در این رابطه به شرکت مخابرات این استان نوشته‌است.

علیرغم همه این پیگیری‌ها، در روزهای گذشته در یک رسانه وابسته به شرکت مخابرات، متنی منتشر شده دال بر این که دیوان عدالت اداری دستور توقف موقت طرح طبقه بندی مشاغل را صادر کرده‌است ؛ این مساله باعث نگرانی شرکتی‌های مخابرات شده‌است.

در این رسانه، تصویر حکم منتشر شده و در این حکم که بر اساس شکایت مخابرات منطقه آذربایجان غربی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین معاونت جبران کار این وزارتخانه صادر شده است آمده‌است: از آنجا که اجرای رای  معترض عنه سبب ورود خسارتی می گردد که جبران آن در آینده غیر ممکن یا متعسر بوده و از طرفی ضرورت و فوریت موضوع محرز و مسلم است بنابراین دستور موقت مبنی بر توقف اجرای بندهای ۲و ۴و ۵ دستورالعمل فوق صادر گردیده است.از طرفی دستور موقت صادره تاثیری در اصل شکایت ندارد و در صورت رد شکایت و یا صدور قرار اسقاط و یا ابطال و یا رد دادخواست اصلی دستور موقت نیز لغو می‌گردد.

حالا شرکتی‌های مخابرات می‌گویند نگران بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌هایمان هستیم و نمی‌خواهیم خواسته‌ی قانونی ما در گیر و دار چرخه کشدار بوروکراسی، به فراموشی سپرده شود. این کارکنان می‌گویند از شعبه 65 دیوان عدالت اداری پیگیر قضیه خواهیم بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز