خبرگزاری کار ایران

مخالفت مجلس با فوریت بررسی طرح ادغام صندوق بازنشستگی فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۰۲۶

نمایندگان با فوریت بررسی طرح ادغام موسسه صندوق حمایت از بازنشستگان کارکنان شرکت فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری مخالفت کردند و به همین دلیل این طرح به صورت عادی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

به گزارش ایلنا، بررسی دو فوریت طرح ادغام صندوق بازنشستگی فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار مجلس قرار گرفت که نمایندگان با دو فوریت این طرح با ۷۶ رای موافق، ۹۹ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در مجلس مخالفت کردند.

یک فوریت بررسی این طرح مجددا به رای گذاشته شد که با ۶۶ رام موافق،  ۱۰۲ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس به تصویب نرسید. به همین دلیل بنا به گفته مسعود پزشکیان رئیس این جلسه، این طرح به صورت عادی به کمیسیون های مربوطه ارجاع می‌شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر به عنوان یکی از طراحان این طرح گفت: بازنشستگان فولاد با مشکل پرداخت نشدن حقوقشان مواجه هستند؛ کسانی که ۳۰ سال در بدترین شرایط زحمت کشیدند و اکنون در زمان دریافت مستمری‌شان با مشکل عدم پرداخت مواجه‌اند.

وی افزود: جلساتی با مدیران عامل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد که در آن جلسه آقای نوبخت و مسئولان صندوق با این ادغام موافقت کردند.

اسدالله عباسی به عنوان مخالف دو فوریت این طرح گفت: همه ما می دانیم که کارکنان فولاد در شرایط سختی هستند و آنها حتی برای درمان با مشکل مواجه‌اند،‌ اما حل شدن مشکل آنها با ادغام در صندوق بازنشستگی کشوری شدنی نیست. راه نجات آنها  ادغام در صندوق بازنشستگی یا تامین اجتماعی نیست. نباید برای دلخوش کردنشان چنین کارهایی صورت گیرد.

فریدون احمدی، نماینده زنجان به عنوان موافق دو فوریت این طرح گفت: این بازنشستگان ۳۰ سال کار کردند و اکنون که باید حقوق بگیرند با مشکل مواجه می‌شوند. اگر این یکپارچگی صورت نگیرد، شاید در چند سال آینده هیچ توانایی در پرداخت حقوق آنها وجود نداشته باشد.

علیرضا سلیمی، نماینده محلات به عنوان مخالف دوم گفت: با این ادغام نه تنها مشکل ۸۵ هزار عضو صندوق بازنشستگی فولاد حل نمی‌شود که مشکلی برای اعضای صندوق بازنشستگی کشوری به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه این طرح مغایر اصل ۷۵ قانونی اساسی است گفت: مشکل این بازنشستگان عمل نکردن وزارت صنعت به تعهداتش است. بهتر است کار کارشناسی لازم صورت گیرد و از این کارها جلوگیری به عمل آید.

احمد سالک، نماینده اصفهان به عنوان دومین موافق گفت: این طرح دارای بار مالی و مخالف اصل ۷۵ نیست، چون منابع صندوق بازنشستگی کشور محدودیت ندارد و می‌توان از آن برای پرداخت معوقات و حقوق اعضای بازنشستگان فولاد استفاده کرد.

وی گفت: باید دولت به این تعهدات عمل کند. تا کی قرار است وضعیت بازنشستگان اینگونه اسفبار باشد که در شأن جمهوری اسلامی و تراز ملت نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز