خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموختگان نظام آموزشی هیچ مهارتی نیاموخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۸۷۵

مراسم رونمایی فرش، کتاب و لوگوی ایران مهارت امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از فرش، کتاب و لوگوی "ایران مهارت امروز" با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی زرافشان (معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش) با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان نظام آموزش و پرورش کشور پس از 12 سال هیچ مهارتی نیاموخته‌اند، گفت: در وزارت آموزش و پرورش همواره تلاش‌های فراوانی در این راه انجام شده است اما واقعیت آن است که در حال حاضر فارغ‌التحصیلان نظام آموزش و پرورش کشور پس از 12 سال آموزش و حضور بر سر کلاس‌های درس هیچ مهارتی نمی‌آموزند که بتوانند به آنها در ورود به بازار کار کمک کند.

زرافشان افزود: سالانه بیش از 3 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی وارد بازار کار می‌شوند که این افراد باید بار اقتصاد مقاومتی را به دوش بکشند که البته آنها نیز که در دوره حضور در مدارس آموزش ندیده‌اند پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه هم هیچ مهارتی ندارند. به بیان دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز برای این کار از همان ابتدا برای آنها فراهم نشده بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش‌آموزان باید مهارت‌های زندگی و جامعه‌پذیر شدن را نیز بیاموزند. این مهارت‌ها شامل تفکر نقاد و تفکر خلاق نیز می‌شود که البته کمک می‌کنند فرد جامعه‌پذیری بهتری داشته باشد و شهروندی وی کمک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به سند تحول نظام آموزشی کشور گفت: آموزش و پرورش باید کارآفرینی را تشویق کند و به گونه‌ای آموزش‌های مهارتی را هدایت کند که کار مولد خلق شود. از این رو لازم است که هر دانش‌آموز حداقل یک مهارت برای کسب مال حلال داشته باشد. ضمن اینکه آموزش‌های مهارتی در دوران مدرسه کمک می‌کنند تا فرد در دانشگاه از بار علمی و فنی بالاتری برخوردار باشد.

زرافشان افزود: در طرح ایران‌مهارت ویژه دانش‌آموزان ؛معاونت پرورشی، معاونت متوسطه آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای مشارکت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز