خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور:

انجمن‌های صنفی را برای تفکیک رشته‌های ساختمانی تحت فشار نگذاریم/استفاده از ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۳۸۲

رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور می‌گوید: نباید انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور را برای تخصصی‌تر شدن رشته‌ها و تفکیک آنها تحت فشار گذاشت. سازمان فنی و حرفه‌ای از زیرساخت‌های لازم برای ارئه این آموزش‌ها برخوردار است.

«اکبر شوکت» رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در شرایط فعلی نمی‌توانند در جهت تخصصی‌تر شدن رشته‌ها گامی برداند چراکه همین حالا نیز هزینه‌های ناچیزی از کارگران به عنوان حق عضویت دریافت می‌کنند و می‌خواهند که ماهیت مردم نهادشان همچنان حفظ شود.

معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا بخشنامه‌ای درباره تفکیک رشته‌های کارگران ساختمانی در قالب انجمن‌های جدید صادر کرده است.

شوکت افزود: اگر خواهان تخصصی‌تر شدن آموزش‌ها و مهارت‌ها هستیم همین کار را می‌توانیم از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای و سایر نهادهای ذیربط که از زیرساخت‌های لازم هم برخوردار هستند؛ انجام دهیم و الزما نباید انجمن‌های صنفی را تحت فشار گذاشت.

وی با بیان اینکه انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به منظور ساماندهی کارگران ساختمانی و الکترونیکی شدن ثبت آنها بیشترین همکاری را با دستگاه‌های مربوطه داشته‌اند، افزود: انتظار داریم که در مقطع فعلی آنها هم با انجمن‌ها، تعامل بیشتری به خرج دهند و اجازه ندهند که انجمن‌های صنفی تضعیف شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان قم، با این حال تاکید دارد که مخالف تخصصی‌تر شدن آموزش‌ها نیست: باید توجه داشت که آموزش‌های تخصصی برای کارگران مفید است و انجمن‌های صنفی مخالفتی با آن ندارند اما با ارائه آن از سوی انجمن‌ها مخالفند و نباید این دوم موضوع خلط مبحث شوند.

شوکت افزود: در همه جای دنیا، هزینه‌های روی دست انجمن‌ها را کاهش می‌دهند تا آنها بتوانند مستقل بمانند و در ایران نیز باید این قاعده را حفظ کرد و قطعا دستورالعمل‌های دولتی که بخواهند بر بوروکراسی‌های موجود بیفزایند؛ کمکی به حل مسائل نخواهند کرد.

رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور در ادامه با بیان اینکه هم اکنون وقت و زمان زیادی از انجمن‌های صنفی برای احراز استحقاق بیمه‌ای کارگران گرفته شده است، افزود: از وزارت کار می‌خواهیم که اجازه دهد تمرکز انجمن‌های صنفی روی همین مسئولیت‌های فعلی متمرکز شود و البته باید پیش از تدوین هر دستورالعملی باید نظر موافق تشکل‌ها را هم جلب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز