خبرگزاری کار ایران

بدحسابی کارفرمای نوظهور کارگران تعدیل شده را به تجمع کشاند

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۱۳۵

بدحسابی کارفرمای کارخانه دستمال کاغذی نوظهور شماری از کارگران سرگردان این واحد صنعتی را به مقابل سازمان تامین اجتماعی کشاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بدحسابی کارفرمای کارخانه دستمال کاغذی نوظهور شماری از کارگران سرگردان این واحد صنعتی را به مقابل سازمان تامین اجتماعی کشاند.

این کارگران که شمار آنها نزدیک به  ۵۰ نفر است در ماه‌های گذشته تعدیل و با حکم اداره کار به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند اما به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه‌های خود هنوز مقرری بیکاری آنها برقرار نشده است.

از قرار معلوم کارفرمای این واحد صنعتی بابت نزدیک به  ۵ ماه حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و همین بدحسابی باعث گرفتاری این کارگران شده است.

در همین رابطه اکبر قربانی دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران با تایید این اتفاق به ایلنا گفت: متاسفانه کارفرمای نوظهور هنوز به تعهدات خود در برابر سازمان تامین اجتماعی عمل نکرده است و همین مسئله شماری از کارگران تعدیل شده این واحد صنعتی را به سازمان تامین اجتماعی کشانده است.

وی ادامه داد: به دلیل این مسئله تمدید دفترچه بیمه خانواده‌های کارگران و صدور احکام کارگران بازنشسته مشمول مقررات بازنشستگی شاغل با مشکل روبرو شده است.

پیش از این «علیرضا فتحی» رئیس کانون شوراهای اسلامی کار محور غرب استان تهران در رابطه با پرداخت نشدن حق بیمه های کارگران کارخانه نوظهور به ایلنا گفته بود که تنها به دلیل پرداخت نشدن چند ماه حق بیمه سازمان تامین اجتماعی، بیش از یک سال است که شماری از این کارگران معطل بازنشستگی خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز