خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

تجمع کارگران نوظهور برای پیگیری مطالبات مزدی

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۸۲۴

حدود ۵۰ نفر از کارگران تعدیلی و تعداد اندکی از کارگران باقی مانده در کارخانه نوظهور امروز (شنبه/۶ ابان) در اعتراض به ۹ ماه مطالبات مزدی مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ در محوطه کارخانه تجمع کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۵۰ نفر از کارگران تعدیلی و باقیمانده کارگران کارخانه نوظهور امروز (شنبه/۶ آبان) در اعتراض به ۹ ماه مطالبات مزدی مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ در محوطه کارخانه تجمع کرده اند.

کارگرانی حاضر در تجمع امروز حضور دارند  می‌گویند که کارفرمای نوظهور در دادگاه  و اداره کار محکوم به پرداخت مطالبات کارگران شده است با این حال حتی مطالبات کارگران تعدیل شده کارخانه را که حدود ۲۰۰ نفر هستند را پرداخت نکرده‌ است.

هم اکنون با وجود اینکه کارخانه به صورت کامل فعالیت تولیدی ندارد، حدود ۵ کارگر در کارخانه باقی مانده‌اند که کارفرمای نوظهور از پرداخت مطالبات آنها نیز سرپیچی می‌کند.

کارفرمای نوظهور همچین بیش از ۵ ماه از حق بیمه‌های کارگران تعدیل شده این کارخانه و کارگران باقی مانده را پرداخت نکرده است همین امر موجب شده که  سه کارگری که بیشتر از ۵ نفر از این کارگران که در آستانه بازنشستگی هستند نتوانند بازنشست شوند.

سه کارگر نیز که در آستانه بازنشستگی هستند و در ماه‌های پیش تعدیل شده‌اند، از هیات تشخیص اداره کار، رای بازگشت به کار گرفته‌اند. کارخانه تولید لوازم بهداشتی نوظهور در اوایل دهه ۹۰ بیش از ۲۰۰ کارگر داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز