خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی معلمان:

معلمان در مدیریت صندوق ذخیره نقشی ندارند/ لزوم حفاظت از اموال عمومیِ ملت

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۱۵۴

رضا مسلمی می گوید: علیرغم این که معلمان، سهامداران اصلی صندوق ذخیره معلمان هستند، هیچ نقشی در اداره و مدیریت آن ندارند.

رضا مسلمی (فعال صنفی معلمان همدان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با مشکلات موجود در مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق ذخیره به عنوان یک صندوق عمومی و غیردولتی متعلق به معلمان است؛ چرا که معلمان سهامداران اصلی آن هستند و سرمایه های آنها این صندوق را شکل داده است.

وی ادامه داد: علیرغم همه اینها، معلمان هیچ نقشی در مدیریت و اداره این صندوق ندارند و این صندوق به صورت انتصابی اداره می شود.

این فعال صنفی معلمان تاکید کرد: شاید بتوان گفت دلیل اصلیِ تخلفات مالی رخ داده در این نهاد، همین انحصاری بودن آن است و اگر معلمان به صورت انتخابی بتوانند این صندوق را مدیریت کنند، چنین بحرانهایی رخ نخواهد داد و صندوق به حیاط خلوتِ عده ای خاص برای پیشبرد منافع شخصی تبدیل نخواهد شد.

مسلمی با بیان این که یکی از وظیفه اصلی دولتها، صیانت از اعوال عمومی و بین النسلیِ ملت است؛ افزود: بایستی ساختار اداره و مدیریت صندوق به گونه‌ای تغییر کند که هم مشارکت پذیرتر باشد و هم در آن شفافیت مالی و پاسخگویی به سهامداران وجود داشته باشد؛ چرا که تا امروز  ما معلمان، هیچ گزارش عملکرد مالی ِ شفاف و صادقانه از صندوق ندیده ایم و دارایی های صندوق ذخیره و سرمایه گذاریهای آن برای سهامداران روشن نیست.

عضو کانون صنفی معلمان تاکید کرد: یکی از اصلی ترین وظایف ِ تشکلهای صنفی معلمان باید مطالبه شفافیت و پاسخگویی در عملکرد صندوق باشد؛ این مطالبه اگر به صورت جدی مطرح و پیگیری شود، متولیان صندوق دیگر نخواهند توانست به هر شکل که می خواهند با اموال فرهنگیان رفتار کنند و جلوی تخلفات گرفته خواهد شد.

وی افزود: بهتر است کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس در ارتباط با عملکرد صندوق ذخیره از همفکری و مشاوره با  فعالان صنفی معلمان بهره بگیرد تا به این وسیله، اطلاعات روشنتری در اختیارشان قرار داده شود.

مسلمی در پایان تصریح کرد: علاوه بر تشکلها، فرد فردِ معلمان نیز نسبت به سرنوشت این صندوق مسئولند و نباید بی تفاوت باشند؛ باید راهی برای پیگیری حقوقیِ تخلفات و رسیدگی به متخلفان بیابند و حقوقِ حقه خود را تا آخر مطالبه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز