خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان:

شورای عالی بیمه تعرفه‌های پزشکی را تعیین می‌کند/پرستاران تنها طلبکاران نیستند

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۳۷۴

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان با قبول بالا رفتن تعرفه های درمان و وزیت پزشکان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور گفت که نرخ های تعیین شده برای تعرفه های درمان در شورای عالی بیمه تصویب شده است و وزارت بهداشت صرفا پیگیر مطالبات تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدرضا عبادیان» معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با قبول اینکه در نتیجه اجرای طرح تحول سلامت، تعرفه‌های خدمات پزشکی به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است، گفت: باید در نظر داشته باشیم که این تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه تصویب شده اند و براین اساس پزشکان دیگر بالاتر از نرخ های تعیین شده از بیمارن حق ویزیت نمی‌گیرند.

به ادعای این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی همدان، این نحوه تعیین تعرفه های درمان زیر میزی بگیری پزشکان را کاسته است، چنانچه هم‌اکنون تنها در شهر همدان، روند زیرمیزی بگیری پزشکان از مراجعه‌کنندگان متوقف شده است.

عبادیان در عین حال راجع به انتقاداتی که از سوی جامعه پرستاری از بابت تبعیض میان درآمد پزشکان و پرستاران گفت: البته بستانکاری تنها به پرستاران محدود نمی‌شود، جامعه پزشکی نیز مطالبات وصول نشده‌ای دارد که اگر صندوق‌های بیمه‌ای به تعهدات خود عمل کنند این مشکل به وجود نخواهد آمد.

وی بابیان اینکه مجموعه وزارت بهداشت و علوم پزشکی صرفا در چارچوب مقررات مصوب مطالبات خود را پیگیری می کند، ادامه داد:  ما دقیقا نمی‌دانیم که چه زمانی مشکلات پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران حل می شود اما امیدواریم که به درازا نکشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره این انتقاد که چرا وزیر بهداشت هر زمانی که طرح تحول سلامت پیش نمی رود از ادغام بخش درمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت سخن می گوید، گفت: سازمان تامین اجتماعی و کلیه سازمان های بیمه گر مطابق قانون تعهداتی به سازمان بیمه سلامت دارند که باید آن را پرداخت کنند تا اجرای این طرح بر زمین نماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز