خبرگزاری کار ایران

فرامرز توفیقی به ایلنا خبر داد؛

برگزاری دومین جلسه کمیته دستمزد/ بحث بر سر به‌روزرسانی سبد معیشت؛ اقلام خوراکی جهش زیرپوستی داشته‌است + جدول

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۱۷۳

فرامرز توفیقی از برگزاری دومین جلسه کمیته دستمزد و بحث بر سر به‌روزرسانی سبد معیشت خبر داد.

فرامرز توفیقی ( رئیس کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با روند مذاکرات مزدی 97 گفت: امروز (پانزدهم آبان) دومین جلسه کمیته دستمزد ساعت 17 برگزار خواهد شد.

وی در ارتباط با برنامه کار جلسه امروز گفت: بحث بر سر به‌روزرسانی سبد معیشتی که سال گذشته محاسبه و مورد تایید طرفین قرار گرفت، موضوع اصلی جلسه امروز است؛ در به‌روزرسانی سبد، درصد عوامل تاثیرگذار بر سبد و تغییرات این درصدها، مهمترین مساله است.

به گفته توفیقی، درصد تاثیرگذاری در سبد معیشت براساس جدول زیر تغییر کرده‌است:

برگزاری دومین جلسه کمیته دستمزد/  بحث بر سر به‌روزرسانی سبد معیشت؛ اقلام خوراکی جهش زیرپوستی داشته‌است + جدول

به گفته نماینده کارگران در مذاکرات مزدی امسال، تغییر زیاد و دورقمی شدن تورم حاکم بر خوراکیها و آشامیدنیها ، میل مردم به سمت کوچ به خانه های کوچکتر جهت تامین معیشت و  تراکم جمعیتی در نقاطی با متراژ پائین تر در کلانشهرها، از جمله تغییراتی است که در طول سال جاری رخ داده است.

توفیقی تاکید کرد: جهش‌های زیرپوستی اقلام خوراکی باعث بهم خوردگی سبد معیشت شده است؛ به طوری که افزایش نرخ  بیشترِخوراکی‌ها   بیش از افزایش دستمزد سال 96 بوده‌است. این درحالیست که در مذاکرات 96، مزد بیشتر از تورم رسمی افزایش یافت.

توفیقی ادامه داد: موضوع دیگری که مورد بحث قرار خواهد گرفت، ارائه راهکارهائی برای جبران فاصله سبد و دستمزد است که این موضوع را می‌توان از مهم‌ترین برنامه های این دوره کمیته دستمزد دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز