خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی مطرح کرد؛

اصل 26 قانون اساسی برای کارگران اجرایی شود/ لزوم رسیدگی مجدد به پرونده یک فعال کارگری

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۰۸۸

حسین حبیبی با بیان این که دفاع از آزادی کنش صنفی جرم نیست؛ گفت: اصل 26 قانون اساسی بایستی در ارتباط با کارگران و تشکل‌های آنها اجرایی شود.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر لزوم اجرای اصل 26 و آزادی کنش صنفی گفت: بایستی در ارتباط با پرونده رضا شهابی (فعال کارگری) بازنگری شود و من به عنوان  یکی از نمایندگان منتخب کارکران تهران، پیگیر اعاده دادرسی ایشان هستم.

وی افزود: اتهام اولیه شهابی اقدام به تشکیلِ تشکل غیرقانونی بوده ؛ لذا براساس اصل 26 قانون اساسی از آنجا که کار ایشان فقط در راستای دفاع از حقوق کارگران بوده، بایستی از این اتهام تبرئه شود.

حبیبی از دیدار خود با با معاون دادستان تهران و نامه‌نگاری با ریاست قوه قضاییه و دادستان تهران خبر داد و گفت: در دیدار روز گذشته، به معاون دادستان تهران هم این موضوع را بیان کردم که قوه قضاییه نباید به اختلافات کارگری-کارفرمایی ورود کند و اگر هم ورود می‌کند، باید تمام و کمال ورود کند؛ باید به مشکلات کارگرانی که چند ماه حقوق نگرفته‌اند نیز ورود کند. پس چرا به هیچ وجه در جهت احقاق حق کارگران وارد عمل نمی‌شود؟

این فعال کارگری در پایان تاکید کرد: پیگیر پرونده رضا شهابی هستم و با توجه به وضعیت جسمانی نامناسب ایشان، انتظار این است که رسیدگی مجددِ پرونده هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز