خبرگزاری کار ایران

کارگران اخراجی «مدیران خودرو» معطل بازگشت به کارند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۷۱۸

با گذشت یک ونیم ماه از اخراج ۵ نفر از کارگران شاغل در کارخانه مدیران خودرو، هنوز این کارگران پیگیر بازگشت به‌کار خود هستند.

به گزارش ایلنا، پانزدهم مهرسال جاری (۹۶) ۵ نفر  از کارگران قراردادی واحد رنگ کارخانه «مدیران خودرو» در منطقه ویژه اقتصادی بم دراستان کرمان قبل از اتمام قرار داد کار ، به دلیل عدم نیاز از سوی کارفرما اخراج می شوند.

از آن زمان تاکنون کارگران بیکار شده با طرح شکایت در هیات رسیدگی واحد کار واشتغال منطقه ویژه اقتصادی بم و پیگیر مطالبات معوقه  و بازگشت به‌کار خود شده‌اند، اما بلاتکلیفی آنها هنوز ادامه دارد.

به گفته منابع ایلنا تعداد این کارگران در ابتدا چهارده‌نفر بوده است که ۹ نفر از آنها بعد از سه روز دوباره توسط کارفرما به کار سابقشان فرا خوانده می شوند.

 از قرار معلوم علت تعدیل این کارگران، غیبت یک روزه آنها در نوبت اضافه‌کاری روز جمعه بوده است.

این کارگران  که مدعی‌هستند دست‌کم ۶ تا ۸ سال در این واحد صنعتی سابقه کاری دارند، می‌گویند به دلیل فشار کاری ناچار به غیبت شده‌اند.

آنها می‌گویند: از یکسو خواستار بازگشت به کار هستیم اما تاکنون این درخواست با بی‌اعتنایی کارفرما مواجه شده است و از سوی دیگر هنوز تکلیف پرونده‌هایمان در هیات‌حل اختلاف دفتر اشتغال منطقه آزاد بم روشن نشده است و در نتیجه هنوز امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری را نداریم و همین مسئله خانواده‌هایمان را در موقعیت سخت بدی مالی  قرار داده است.

گفتنی است تلاش خبرنگار ایلنا برای شنیدن پاسخ مسئولان شرکت مدیران خودرو تا لحظه ارسال خبر بی نتیجه باقی مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز