خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

مستمری بگیران تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در مناطق زلزله زده وام ۴میلیونی می گیرند

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۰۲۰

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان کشوری گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و سازمان تامین اجتماعی در مناطق زلزله زده غرب کشور بدون قرعه کشی از هفته آینده وام ۴ میلیون تومانی دریافت می کنند .

به گزارش ایلنا، علی ربیعی امروز در مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان کشوری که با حضور ابراهیم صادقی فر سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از بازنشستگان در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، گفت: امسال نیز برای افزایش حداقل های بازنشستگی در بودجه ، ردیف در نظر گرفته شد و همان طور که طی دو سال گذشته این افزیش ها انجام شد کف حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می کند. امسال نیز بر اساس شیب در نظرگرفته شده پله های افزایش حقوق بازنشستگان را به شکل پلکانی افزایش می دهیم .

وی اظهار کرد: امروز نشست بودجه با حضور رئیس جمهور برگزار شد و دکتر روحانی نیز بر افزیش اعداد و ارقام تاکید داشت که با نگاهی بر بودجه های هدفمندی یارانه ها پیگیر این امور نیز هستیم . برای بازنشستگان صندوق فولاد نیز بودجه را پایدار سازی می کنیم که بازنشستگان در این حوزه نیز دغدغه نداشته باشند . این افراد نیز عمری را در معادن گذرانده و گرد و خاک خورده اند و امروز نیز قرعه کشی چهارمیلیون تومان وام ضروری صندوق بازنشستگی را انجام می دهیم.

وزیرتعاون ، کار و رفاه  اجتماعی افزود : درگذشته وام های صندوق بازنشستگی کشوری بسیار قطره چکانی بود و اکنون ۳۰۰هزار نفر با ۴درصد سود (که کارمزد محسوب می شود ) ۴میلیون تومان وام دریافت می کنند .

ربیعی از در نظرگرفتن وام درسال جاری و سال آینده برای بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی خبرداد.

وزیرتعاون ، کار و رفاه  اجتماعی تاکید کرد : از آن جایی که شرکت راه آهن رجا ، شرکت هواپیمایی آسمان و هتل های کوچکی در اختیار خانواده وزارت تعاون ، کار و رفاه  اجتماعی قراردارد گردشگری سالمندی با برنامه ریزی ها درست و دقیق به طور جدی دنبال می شود تا سالمندان بتوانند به مناطق دیدنی سفر کنند .

وی تصریح کرد : در هفته گذشته در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب شد که صندوق های سرمایه گذاری ایجاد شود که سهام های خوبی مانند پالایشگاه ها ، پتروشیمی ها و ...در آن قرار بگیرد. بازنشستگان داوطلب نیز می توانند سهام های تضمین شده سود آور را بدون دریافت پول در اختیار بگیرند و ما به التفاوت آن ازحقوق بازنشستگان برداشت شود . امیدواریم نهادسازی این امور امسال انجام شود و سهام های خوب به بازنشستگان تعلق گیرد .

ربیعی تاکید کرد : ما باید همه در کنار هم سختی ها را دنبال کنیم تا سالمندی را سالم بگذرانیم . نگرانی هایی که امروز از زندگی سالمندی ایجاد شده است درگذشته وجود نداشته است و اکنون سیاست های سالمندی با جدیت دنبال می شود و به هیچ عنوان نباید سالمندی به معلولیت تبدیل شود و نباید این دو واژه کنار هم نوشته شوند چرا که سالمندان باید درنشاط جامعه تاثیرگذارباشند .

وزیر تعاون ، کار و رفاه  اجتماعی از گسترش خانه های امید از مراکز استان ها به شهرستان ها خبرداد و گفت : درخانه های امید سالمندان باید در کنار هم قرار بگیرند .

وی با تاکید بر این که صندوق های تامین اجتماعی صندوق های کارپردازی نیستند، خاطرنشان کرد : صندوق تامین اجتماعی باید محلی برای زندگی اجتماعی بازنشستگان باشد .

ربیعی به بازنشستگان حاضر در این نشست گفت : دوست داشتیم برایتان کارهای زیادی انجام دهیم اما تاکنون مقدورات آن فراهم نبوده است اما با تمام توان خود – به ویژه درحرکت افزایش پلکانی حقوق که حرکت خوبی در دولت به شمارمی رود و اجازه ندادیم افزایش ها از تورم کمتر باشد - تلاش کردیم که برای بازنشستگان زندگی باکرامت ایجادکنیم . گرچه هرکاری هم انجام دهیم بازهم ایده آل ما نیست اما نهادسازی هایی انجام می دهیم که صندوق ها حتما صندوق های حمایت اجتماعی از سالمند باشند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه  اجتماعی ادامه داد : صندوق ها باید به صندوق های حمایت اجتماعی و فرهنگی از سالمند تبدیل شوند و درحال حاضر ازتعداد کانون های تشکیل شده در استان ها راضی هستم .

وی بر حفظ حرمت سالمندان تاکید کرد و افزود : معیارسنجش انسانی بودن رفتارها در جوامع توجه به حرمت و ارزش های سالمندان است و جامعه ای که به سالمندان توجه نکند جامعه انسانی و اخلاق محوری نیست . سالمندان فرصت های بزرگ برای ایران بزرگ و آبادانی و توسعه ایران بزرگ و سنگ دیروز و امروز رشد و توسعه کشور به شمار می روند.

شایان ذکر است: این مراسم حاشیه های جالبی به دنبال داشت و یکی از بازنشستگان حاضر در برنامه زنده تلویزیونی به روی صحنه رفت و خود را همسایه محله جوادیه دکتر ربیعی معرفی کرد که این امر منجر به تعریف خاطراتی از دوران کودکی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز