خبرگزاری کار ایران

مسئول خانه کارگر شهرستان راور استان کرمان:

فعالیت معادن باب‌نیزو و هجدک متوقف شد/رئیس اداره کار کرمان: کارگران در صورت ایمن‌بودن، به معادن بازمی‌گردند

کد خبر : ۵۶۵۰۱۸

مسئول خانه کارگر شهرستان راور استان کرمان می گوید متوقف شدن فعالیت های معادن ذغال سنگ باب‌نیزو و هجدک پس از زلزله بامداد امروز به منظور بررسی های بیشتر خطرات ناشی از نشت گاز انجام شده است. وی تاکید کرد که در زمان وقوع زلزله هیچ کارگری داخل این دو معدن نبوده است.

«ستار طحان زاده» مسئول خانه کارگر شهرستان راور استان کرمان درباره زلزله بامداد امروز (جمعه/۱۰ آذر) به ایلنا گفت: به دنبال زلزله بامداد امروزی که در بخش کوهساران شهرستان راور اتفاق افتاد، به دستور فرمانداری، فعالیت استخراج از دو واحد معدنی باب‌نیزو و هجدک متوقف شده است.

وی بابیان اینکه این دو واحد معدنی در محدوده کانون زلزله بامداد امروز قرار داشتند، افزود: از آنجایی که این معادن در نوبت شیفت شب فعالیتی ندارند به هیچکدام از کارگران آسیبی نرسیده‌است و توقف موقت فعالیت‌ها تنها به منظور بررسی شرایط ایمنی صورت گرفته است.

مسئول خانه کارگر شهرستان راور کرمان اضافه کرد: مطابق اصول ایمنی حتی در زمان توقف فعالیت‌های استخراجی، دستگاه‌های گازسنج و تهویه معادن باید روشن‌نگهداشته شود و در همین راستا این قسمت از معادن باب‌نیزو و هجدک دائر خواهد ماند تا در صورت نشت  گاز نسبت آنرا تخلیه کنند.

وی افزود: البته در این فاصله زمانی، مسئولان ایمنی باید شرایط ایمنی را مجددا مورد ارزیابی قرار دهند تا بعد از بازگشت به کار کارگران و از سرگیری فعالیت بخش استخراج تهدیدی از بابت حوادث احتمالی ریزش یا انفجار متوجه کارگران نشود.

به گفته طحانی هر کدام از این دو معدن به طور متوسط ۱۵۰ کارگر دارند که در دو شیفت صبح و عصر کار می کنند از این رو باید ایمن سازی با دقت بالایی صورت پذیرد.

وی همچنین در مورد فعالیت معدن زغال‌سنگ همکار که در بخش مرکزی شهرستان راور قرار دارد، گفت: از آنجا که محل استقرار این واحد معدنی در بیرون از کانون زلزله بوده است، فعالیت‌ استخراج از آن مطابق معمول ادامه دارد.

طحانی‌زاده با بیان اینکه در روز تعطیل جمعه فعالیت این واحد معدنی با کمترین تعداد کارگران ادامه دارد، افزود: در این واحد معدنی نیز فعالیت شیف شب وجود ندارد و برای همین در زمان زلزله بامداد امروز، کارگران در معدن حضور نداشته‌اند.

در همین حال حال «رضا اسماعیلی پور» مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان به بیان اینکه حادثه زلزله بامداد امروز برای کارگران معادن نزدیک به کانون زلزله تلفاتی نداشته است به ایلنا گفت که که روز شنبه مسئولان ایمنی به معادن منطقه می‌روند تا بررسی هایی بیشتر را انجام دهند و در صورت امن تشخیص دادن معدن، کارگران به کار خود بازمی گردند.

وی  در پاسخ به  این پرسش که آیا حادثه به واحدهای تولیدی در شهرستان های واقع در کانون زلزله آسیبی رسانده است، گفت: تنها معادن در معرض خطر بوده اند و به واحدهای دیگر آسیب وارد نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز