خبرگزاری کار ایران

اعتراض گسترده خوزستانی‌ها به آزمون نفت/ نماینده ولی‌فقیه: غیربومی‌ها جای خوزستانی‌ها را نگیرند

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۲۴

در روزهای گذشته اعتراضات به شرایط برگزاری آزمون استخدامی نفت در استان خوزستان گسترده شده‌است. بعد از اعتراض نمایندگان مجلس، امامان جمعه و نماینده ولی فقیه در استان به این آزمون اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در روزهای گذشته اعتراضات به آزمون استخدامی نفت فراگیر شده‌است؛ پس از  آنکه استاندار و نمایندگان مجلس به شرایط برگزاری این آزمون که قرار است دی ماه برگزار شود، اعتراض کردند، امامان جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان نیز شرایط آزمون را مورد انتقاد قرار دادند.  مهمترین انتقاد معترضان به در نظر گرفته نشدن سهمیه برای جذب بومی‌هاست.

آیت الله موسوی جزایری( نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز) در واکنش به تصمیم وزرات‌نفت در جذب و استخدام ٢٥۰۰ نفر غیربومی گفت: مسئولین عواقب این تصمیمات را نیز بسنجند و این کارها را نکنند زیرا دشمن از این بابت سوءاستفاده می کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: نامه‌ای به ریاست جمهوری ارائه دادیم مبنی بر اینکه این تصمیم بسیار غیر اصولی است و وضعیت استان را با بحران جدی رو به رو کرده است، زیرا از طریق اداره مذکور جهت استخدام ٢٥۰۰ نفر غیر بومی ذکر شده است که خوزستانی ها از این استخدام ناراضی هستند.

وی افزود: بنده متعاقب اعتراض استاندار، نمایندگان مجلس و خبرگان و ائمه جمعه استان عرض می کنم که مسئولین ذی ربط باید در این مساله تجدید نظر کنند و مساله بومی بودن را در اولویت دستور قرار دهند. مسئولین کارگزینی وزارت نفت باید به قانون اولویت استخدام افراد بومی سر تسلیم فرود آورند.

علیرغم همه این اعتراضات در خوزستان و بوشهر، هنوز وزارت نفت واکنش روشنی نشان نداده و گویی با وجود مصوبات مجلس و انتقادات گسترده،  قرار نیست شرایط این آزمون، به نفع بومی‌ها تغییر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز