خبرگزاری کار ایران

پرونده اختلاف کارگران کیش‌ چوب با کارفرما به دفتر اشتغال رسید

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۰۲

سرپرست اداره کار وخدمات اشتغال منطقه آزاد کیش از آغاز رسیدگی به پرونده شکایت صنفی کارگران کارخانه کیش‌چوب خبر داد و گفت: تا این لحظه حدودا ۶۰ فقره شکایت از کارفرمای این واحد صنعتی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدرضا واعظی»، سرپرست اداره کار وخدمات اشتغال منطقه آزاد کیش از آغاز رسیدگی به پرونده شکایت صنفی کارگران کارخانه کیش‌چوب خبر داد.

کارخانه کیش‌چوب حدود دویست کارگر مشغول کارند و براساس گفته‌های این مقام دولتی تا این لحظه از مجموع کارگران کیش چوب حدودا ۶۰  فقره شکایت از کارفرمای این واحد صنعتی ثبت شده است.

او با بیان اینکه اکثر کارگران این کارخانه خواستار دریافت مطالباتشان هستند، افزود: به دادخواست‌های ثبت شده رسیدگی خواهد شد و کارگرانی که قصد ادامه همکاری با کارفرما را ندارند نیز می‌توانند مطابق مقررات از خدمات بیمه بیکاری استفاده کنند.

به گفته وی، نزدیک به ۲۵ نفر از کارگران کارخانه  کیش چوب را کارگران تبعه بنگلادش و هند تشکیل می‌دهند که  این کارگران هم مانند همکاران ایرانی خود خواستار وصول بخشی از مطالبات معوقه و ادامه همکاری هستند.

واعظی با بیان اینکه این کارخانه به دلیل رکود بازارکار دچار بحران مالی شده و برای پرداخت مطالبات کارگران خود منابع مالی فراوانی دارد افزود: کارفرما وعده کرده طی امروز فردا  با  تامین مالی بخشی از مطالبات معوق شده کارگران را پرداخت کند.

طبق اظهارات سرپرست اداره کار وخدمات اشتغال کیش  صنایع چوبی کیش چوب یکی از بزرگترین واحد های تولیدی در خاورمیانه محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز