خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی قرارداد موقتی‌های نفت:

برخی اظهارنظرها نادرست است/ کارگران قرارداد موقتِ نفت؛ محروم از مزایا و فداکار در حوادث و بحران‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۳۷۸

یک فعال صنفی کارکنان قرارداد موقت صنعت نفت در واکنش به اظهارات یک فعال بخش خصوصی گفت: کارکنان قرارداد موقت نفت نه تنها در سالهای گذشته رسمی نشده‌اند، بلکه همواره از همه امتیازات و مزایا محروم مانده‌اند.

محمدباقر اکبرزاده (دبیر انجمن صنفی کارکنان قراردادموقت نفت) در گفتگو با ایلنا؛ در پاسخ به اظهارات یک فعال بخش خصوصی که مدعی شده بود کارکنان قرارداد موقتی که رسمی‌شده‌اند، فاقد صلاحیت و توانمندی‌های لازم هستند؛ اظهار داشت: اظهارات آقای حمید حسینی که اعلام کردند در دولت احمدی نژاد به یکباره نیروهای قراردادی، رسمی شدند نادرست است؛ به دلیل اینکه در طی این سال‌ها حتی یک نیروی قراردادی رسمی نشده است بلکه نیروهای پیمانکاری، قراردادی شدند.

محمدباقر اکبرزاده با اشاره به اینکه «آقای حسینی عملا به کارکنان قرارداد موقت نفت توهین کردند و شایسته است بابت صحبت‌هایشان عذرخواهی کنند» افزود: ایشان در بخش خصوصی کار می‌کنند و کاملا روشن است که از مشکلات کارکنان قرارداد موقت نفت و وضعیت معیشت آنان کاملا بی‌اطلاع هستند.

او تصریح کرد: در ابتدا اعلام کردند که نیروها سه سال اول قراردادی بمانند، دو سال دوم پیمانی و سپس رسمی شوند. در دولت آقای روحانی نیز تبدیل نیروهای قراردادی به رسمی در حال تصویب است؛ به طوریکه نیروهای قراردادی سازمان‌های دیگر ساماندهی شدند، بجز وزارت نفت که همیشه اعلام کرده‌ که درخصوص آنها بر مبنای تصمیمات احساسی عمل شده‌است.

دبیر انجمن صنفی کارکنان قرارداد موقت نفت تاکید کرد: کسانی که در حادثه اخیر فوران چاه میدان رگ سفید فوت شدند، همین کارکنان قرارداد موقت بودند که از کمترین مزایا محرومند.

وی در پایان گفت: انتظار داریم ایشان که اطلاع کافی از اوضاع معیشت این کارکنان ندارند بجای اینکه باری از دوش کارکنان بردارند با اظهاراتشان بار بیشتری بردوش این کارکنان زحمتکش نگذارند.

در روزهای گذشته اظهارات حمید حسینی، فعال اتاق بازرگانی، در ارتباط با وضعیت شغلی کارکنان نفتی، واکنش‌های بسیاری را برانگیخته‌است؛ فعالان صنفی نفت از این اظهارات در فضای مجازی و در رسانه‌ها انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز