خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران مطرح کرد:

دولت حقوق نیروهای پیمانکاری را رعایت کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۳۹۲

حسین حبیبی می‌گوید: کارگران پیمانکاری براساس ماده 13 قانون کار، بایستی از همه حقوق قانونی بهره‌مند باشند.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با نیروی کار پیمانکاریِ دولت که در مخابرات و دیگر ارگان‌های دولتی مشغول به کارند؛ گفت: براساس ماده 13 قانون کار، بایستی همه مقررات قانون کار، برای کارگران پیمانکاری اعمال شود.

وی تاکید کرد: ماده 13 به صراحت مشخص کرده که کارفرمای مادر در قبال کارگران وظایفی برعهده دارد و به صِرف اینکه کار را برون‌سپاری کرده، نمی‌تواند از خود سلب مسئولیت کند.

حبیبی گفت: این مسئولیت، هم حقوقی‌ست و هم تضامنی و کارفرمای مادر نمی‌تواند بگوید وضعیت کارگران به من مربوط نیست؛ بلکه شرکتهای تامین نیرو، مسئول آنها هستند.

این فعال کارگری با بیان اینکه به بهانه کوچک‌سازی دولت، بخش عظیمی از فعالیت‌ها و خدمات را به شرکت‌های خصوصی واگذار کرده‌اند و در این میان بیشترین آسیب را کارگران دیده‌اند؛ ادامه داد: نظارت دقیق دولت بر کار این شرکت‌ها و اجرای کامل قانونِ کار یکسان- مزد یکسان، الزامی‌ست.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه گفتگو به مساله قراردادهای سفید و فاقد وجاهت قانونی پرداخت و گفت: هیات‌های تشخیص و حل اختلاف بایستی با حساسیت کامل بررسی قراردادهای کارگران شاکیِ بخش خصوصی و دولت را در دستور کار قرار دهند و اگر کارگری در هر بخش، مدتی طولانی بدون قرارداد کتبی مشغول به کار بوده، قرارداد او باید دائمی تلقی شود.

حبیبی در پایان گفت: اعتراضات طولانی کارگران شرکتی مخابرات یک نمونه از تبعیضی‌ست که در حق برخی از کارکنان دولت اعمال می‌شود؛ دولت بایستی به این مساله توجه داشته باشد و روند استخدام و به‌کارگیری نیروها را تغییر دهد یا اصلاحات بنیادین به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز