خبرگزاری کار ایران

برگزاری مجدد حل اختلاف / امیدواری برای بازگشت به کارِ «بهرام حسنی‌نژاد» و نقض حکم اخراج

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۸۷۹

بهرام حسنی‌نژاد ( دبیر سابق انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) از برگزاری مجدد هیات حل اختلاف و امیدواری برای بازگشت به کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ برگزاری مجدد هیات حل اختلاف برای بازگشت به کار  بهرام حسنی‌نژاد، فعال کارگری و دبیر انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو، یک اتفاق مثبت است.

حسنی‌نژاد می‌گوید: این که من از دیوان عدالت، حکم بررسی مجدد گرفتم و توانستم از حق بازگشت به کار خود دفاع کنم، گام بزرگیست که می‌تواند نقطه امیدی باشد برای کارگران قراردادی و پیمانکاری تا از پیگیری حقوق صنفی خود نهراسند.

داستان  از آنجا شروع شد که حسنی‌نژاد، ۵ آذر ۹۲ در حالی‌که هنوز سه ماه به پایان قراردادِ موقتش مانده بود، اخراج شد؛ در اردیبهشت ماه ۹۳، هیات‌های حل اختلاف حکم اخراج را تایید کرد.

حالا بعد از گذشت سه سال، دادگاه تجدیدنظرِ دیوان عدالت؛ رای داده که اخراج باطل است و بایستی پرونده دوباره بررسی شود.

حسنی‌نژاد در ارتباط با اخراج خود می‌گوید: به دلیل پیگیری حقوق صنفی و فعالیت‌هایی که داشتم سه ماه قبل از خاتمه قرارداد اخراج شدم؛ به همراه چند تن دیگر از همکارانم، به خاطر برگزاری تجمعات، در دادگاه‌های عمومی پرونده داشتیم که در نهایت همگی تبرئه شدیم.

او می‌گوید در هفته گذشته دادگاه حل اختلاف برگزار شد و من براساس قانون از حق بازگشت به کارم دفاع کردم؛ گفتم تا زمانی که حکم نهایی دادگاه کیفری مشخص نشود، قراردادهای کاری از نظر قانونی به حالت تعلیق درمی‌‌آید و قابل فسخ نیست. بنابراین کارفرما نمی‌توانست، یک طرفه قرارداد من را فسخ کند و از آن مهمتر این که حالا همه اتهامات در دادگاه صالحه رد شده و من و همکارانم تبرئه شده‌ایم، پس باید بتوانم به سر کار بازگردم.

این فعال کارگری می‌گوید: ظرف ۱۵ روز آینده رای نهایی هیات حل اختلاف صادر می‌شود و امیدوارم بتوانم به سر کار بازگردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز