خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعتراض صیادان به ارزان‌خری کارخانه‌های کنسروسازی

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۸۹۷

کارخانه‌‌های کنسروسازی در فصل‌هایی که حجم صید بالاست ماهی‌ها را به نصف قیمت خریداری می‌کنند و این موضوع یکی از عواملی است که موجب شده درآمد ماهیگیران در ماه به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هم نرسد.

اسحاق تندرو (مدیرعامل اتحادیه صیادان کشور) با انتقاد از نحوه تعرفه‌گذاری کارخانه‌های کنسروسازی برای خرید ماهی‌های صید شده، به خبرنگار ایلنا گفت: کارخانه‌‌های کنسروسازی در فصل‌هایی که صید ماهی افزایش می‌یابد، ماهی‌ها را با قیمت بسیار پایین خریداری می‌کنند.

این فعال صیادی افزود: برعکس آنچه شهروندان در بازار ماهی‌فروشی‌ها، ماهی را به صورت کیلویی خریداری می‌کنند، کارخانه‌های کنسروسازی ماهی را از صیادان به صورت دانه‌ای خریداری می‌کنند. بر همین اساس در فصل‌ زمستان که میزان صید کمتر است؛ برای هر دانه ماهی ۵ هزار تومان و در فصل‌ بهار که میزان صید ماهی بیشتر است، برای هر ماهی ۱۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ماهی‌های صید شده اگر فروخته نشوند، فاسد می‌شوند و کارخانه‌داران از این موضوع سوءاستفاده کرده و ماهی‌ها را با قیمت پایین از صیادان خریداری می‌کنند.

تندرو افزود: باتوجه به رشد تورم و افزایش قیمت کالاهای مختلف، هزینه‌های مربوط به شناورهای صیادی مدام درحال افزایش است، برای همین ماهیگیران از تعرفه‌ای که برای فروش ماهی‌ها تعیین می‌شود، رضایت ندارند.

 این فعال صیادی ادامه داد: در هفته‌های آینده جلسه‌ای با نمایندگان صیادان برگزار خواهیم کرد و در آن به موضوع قیمت‌گذاری ماهی‌های صید شده رسیدگی‌ کنیم تا راهی برای حل این مشکل پیدا کنیم.

مدیرعامل اتحادیه صیادان کشور در  پایان گفت: قیمت‌گذاری‌های نامناسب باعث شده تا ماهیگیران وضعیت معیشتی مناسبی نداشته باشند، چنانچه در حال حاضر درآمد ثابت اکثر صیادان ماهیانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز