خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تصویب شد؛

تصویب رشته‌های شغلی جدید و شیوه‌نامه کمیته مدیریت آموزش‌های مشاغل خانگی

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۲۸۸

ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی رشته‌های شغلی جدید و شیوه‌نامه کمیته مدیریت آموزش‌های مشاغل خانگی را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا، جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با حضور عیسی  منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مهناز امامدادی  رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی و اعضای این ستاد در محل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

منصوری در این نشست ضمن اشاره به  توانمند سازی و  شکل‌دهی کسب و کار  خانگی و همچنین وصل کردن مشاغل‌خانگی به بازار کار گفت: روند ایجاد شده در ستاد مشاغل خانگی ،  تصویب الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی و  شیوه پیاده سازی آن توسط جهاد دانشگاهی بسیار مثبت بوده است و باید سعی شود بر روی کار میدانی تمرکز داشته باشیم و از موازی کاری خودداری کنیم.

در ادامه  امامدادی  رئیس دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی ضمن ارائه گزارشی از  دبیرخانه ستاد پیرامون تسهیلات از سال ۹۲ تا ۹۶(نیمه آذر) گفت :  در طول مدت یاد شده ۲۹۰ هزار  مجوز مشاغل خانگی صادر و ۱۸۳هزار نفر جهت اخذ وام به بانک معرفی شده اند و  مبلغ ۷۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۶۷هزار  نفر  پرداخت شده  است.  

وی افزود: امسال مبلغ   ۸۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی اختصاص یافته که ۵۷ درصد  این مبلغ تاکنون توسط بانکها به استانها ابلاغ شده است .

  همچنین بیجندی، معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان  گزارشی ازشیوه پیاده سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی و اقدامات به عمل آمده در ۸ استان به صورت پایلوت را ارائه کرد .

 در این جلسه ضمن تصویب رشته‌های جدید، تدابیری جهت تسریع در  بررسی و تصویب رشته‌های جدید مشاغل خانگی از سوی دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی پیشنهاد شد که مورد موافقت اعضای ستاد قرار گرفته و به تصویب رسید.

همچنین موسوی معاون  آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توضیحاتی پیرامون عملکرد آن سازمان در حوزه  مشاغل خانگی  و شیوه نامه کمیته مدیریت آموزشهای مشاغل خانگی ارائه کرده و نهایتاً شیوه نامه مذکور به تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز