خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

خروج از بنگاه داری به معنای قطع حمایت از کارگران آنها نیست/ اتکای صندوق بازنشستگی کشوری به بودجه عمومی

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۹۱۷

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی برای خروج از بنگاه داری به معنای آن نیست که از کارگران این بنگاه‌های حمایت نکنیم.

«سید تقی نوربخش» مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در حاشیه نشست سیاست‌های خروج از بنگاه‌داری که امروز در محل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران گفت:سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی برای خروج از بنگاه داری به معنای آن نیست که از کارگران این بنگاه‌ها حمایت نکنیم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی پیش از واگذاری بنگاه‌های زیان‌ده تعهد دارد که آنها را به سوددهی برساند، گفت: به همین منظور کارگران آنها را حفظ می کنیم و به کارگرانی هم که در آستانه بازنشستگی هستند کمک می کنیم تا آسیبی نبینند.

نوربخش افزود: اینگونه در آینده می‌توانیم از عرضه این بنگاه‌ها در بورس دفاع کنیم. همچنین هلدینگ‌های نفت، گاز و دارویی تحت تصدی سازمان تامین اجتماعی را وارد بازار بورس می‌کنیم از جمله هلدینگ‌های سیمان، صدرا تامین و شمس تامین. این سرمایه گذاری‌ها البته ریسک پایین و سود بالایی دارند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی  تاکید کرد که بارزار بورس همواره با نوسانات اقتصادی همراهی می‌کند و این را هم باید در کنار عوامل تهدید آمیز که ریسک سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد در نظر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از واژه ورشسکستگی برای توصیف سازمان تامین اجتماعی درست نیست، گفت: سازمان تامین اجتماعی هنوز به بحران سر به سری در خروجی ها و ورودی‌های خود نرسیده است که بگوییم ورشکسته است، حتی صندوق بازنشستگی کشوری نیز که نقطه سر به سری را رد کرده حقوق بازنشستگان خود را از محل بودجه عمومی تامین می‌کند. با این حال نمی‌گوییم که ورشکست است.

نوربخش با اشاره به جلسه غیر علنی بررسی‌ بحران صندوق‌های بازنشستگی در مجلس شورای اسلامی افرود: تلاش ما این است که به سمتی نرویم که برای خروج از بحران همانند صندوق بازنشستگی کشور به منابع عمومی محتاج شویم لذا در جلسه‌ غیر علنی مجلس تلاش کردم که تصویری مناسب از بحران پیش روی صندوق‌های بازنشستگی ترسیم کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز