خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی :

دولت پرداخت طلب تامین اجتماعی را فراموش کرد/دغدغه تجهیز منابع جدی است

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۱۵۹

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی می‌گوید: علی‌رغم تکلیفی که مجلس در برنامه پنج ساله ششم توسعه برای پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی کرده‌است دولت در بودجه سال ۹۷ به این تعهد پایبند نبوده است.

«عبدالرحمان تاج الدین» معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار داشت: علی‌رغم تکلیفی که مجلس در برنامه پنج ساله ششم توسعه برای پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی کرده‌است دولت در بودجه سال ۹۷ به این تعهد  پایبند نبوده است.

وی با اشاره بند الف و تبصره ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، گفت: تکلیفی که برای دولت در این قسمت از مقررات قانون برنامه ششم توسعه تعیین شده این است که در طول اجرای برنامه ششم توسعه دولت در قالب بودجه سنواتی طوری نسبت به تادیه بدهی‌های حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند که سالانه ده درصد (۱۰ درصد) از مطالبات معوقه سازمان تسویه بشود.

وی با بیان اینکه در همین راستا در بودجه سال ۹۶، نیز مبلغ پنج هزار میلیارد تومان برای پرداخت بخشی از طلب سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده بود، گفت: سازمان تامین اجتماعی دغدغه تجهیز منابع، پرداخت مستمری، مقرری بیکاری و تامین هزینه‌های درمان بیمه شدگان خود را دارد و این دغدغه جدی خود را به اطلاع دولت رسانده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به گفت‌و‌گوهایی که با کمیسیون‌های برنامه و بودجه اسلامی و کمیسیون درمان مجلس شورای اسلامی برای تسهیل در پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی داشته است، گفت: از همین رو علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی قول مساعد داده تا با سازمان تامین اجتماعی در این مورد همکاری کند.

تاج الدین در ادامه با بیان اینکه دولت به هر شکلی که بتواند باید مطالبات سازمان را پرداخت کند، افزود: حال دولت می‌تواند به صورت نقدی و یا با تهاتر اموال بدهی خود را پرداخت کند چرا که مهم این است که سازمان برای تجهیز منابع به حق خود برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز