خبرگزاری کار ایران

ادامه تاخیر در پرداخت اقساط وام فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۷۱۴

معلمان می‌گویند علیرغم اعلام آموزش و پرورش در مهر ماه مبنی بر این که تاخیر در پرداخت وام اتفاقی بوده، باز هم این تاخیر در ماههای گذشته تکرار شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ معلمان از تاخیر چندروزه در پرداخت اقساط خود انتقاد داردند؛ آن‌ها می‌گویند: مدتی است که اقساط وام فرهنگیان با تاخیر ۲ هفته‌ای واریز می‌شود و این مسئله منجر به تحمیل جریمه تاخیر ناچیز به فرهنگیان می‌شود.

فرهنگیان مدعی هستند این تاخیر پرداخت در هر ماه به طور متوسط به هر معلم ۱۰ هزار تومان ضرر وارد می‌کند و احتمالا این مبالغ از اول ماه تا دو هفته به حساب بانک سرمایه واریز می‌شود. این درحالیست که مبلغ وام به موقع از حساب معلمان کسر می‌شود.

معلمان می‌گویند علیرغم اینکه در اواخر مهرماه، وزارت آموزش و پرورش این تاخیر را اتفاقی دانسته و اعلام کرده فقط در شرایط خاص رخ می‌دهد، این مساله باز هم در ماه بعد (آبان ماه) تکرار شده‌ و معلمان متحمل هزینه دیرکرد شده‌اند.

 در اواخر مهرماه، علی اللهیار (معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش) اعلام کرد: اعتبار حقوق و مزایای مستمر (بند و) تمام کارکنان دولت در یک ردیف خاص و در اختیار خزانه است.

وی افزود: خزانه در پایان هر ماه از محل همین ردیف نسبت به پرداخت حقوق اقدام می‌کند و در مواردی که نقدینگی با کسری مواجه می‌شود کسورات را با چند روز تاخیر پرداخت می‌کنند و این روال همیشگی نیست و در شرایط خاص رخ می‌دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد این مساله ربطی به بانک سرمایه ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز