خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

تغییر نگاه به فرهنگ کار ضروریست

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۳۳۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم تغییر نگاه به فرهنگ کار گفت: پاشیدن پول منهای فرهنگ کار و ارزش نهادن به آن، تأثیری در اشتغال و رشد اقتصادی ندارد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در نخستین جشنواره موسیقی نغمه‌های کار و تلاش اظهار داشت: معتقدم بخش اعظمی از مشکلات از فرهنگ کار و نوع نگاه به شغل است و امروز نگاه به کار بیش از هر چیز با مزد عجین شده است؛ البته معتقد نیستیم که بین مقوله کار و مزد، ارتباطی وجود نداشته باشد، اما واقعیت این است که امروزه مقوله کار با جوهره انسانی و در کلان خود، با جوهره حرکت رو به رشد جامعه فاصله گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه حتی تولیدات و بهره‌وری ما با فرهنگ کار ارتباط دارد، افزود: قطعاً در نوع نگاه به فرهنگ کار، نیاز به یک تجدیدنظر اساسی داریم.

وی گفت: پول‌پاشی اگر منهای فرهنگ کار و ارزش نهادن به کار باشد، هیچ تأثیری در رشد بهره‌وری و اشتغال ندارد.

وی نوع نگاه به فرهنگ کار را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بخواهیم بر روی فرهنگ شغل، کار کنیم، ادبیات، شعر و موسیقی در قالب یک مجموعه مؤثر هستند تا نگاه جامعه به کار و فرهنگ آن تغییر کند.

ربیعی با تأکید بر اینکه در بین شاخص‌های توسعه اجتماعی یک جامعه، قطعاً فرهنگ کار از ضریب بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در حوزه ادبیات کار، تئا‌تر کار، موسیقی کار، داستان و رمان کار، بنا داریم نهادسازی کنیم؛ حتی می‌توانیم موزه کار را تأسیس کنیم. قطعاً در فعالیت‌های مرتبط با رشد اشتغال، باید از ابزارهای فرهنگ کار استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که با فرهنگ کار آشنا باشند، قطعاً شکنندگی آن‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی نسبت به سایر افراد کمتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز