خبرگزاری کار ایران

در نامه تشکل‌های کارگری مخابرات خطاب به استانداری‌ها مطرح شد؛

پس از خصوصی‌سازی مخابرات، حقوق قانونی کارکنان نادیده گرفته شد/ آیا وقت آن نرسیده به دادخواهی‌ها توجه شود؟

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۴۱۴

تشکل‌های کارگری شرکت مخابرات ایران در نامه‌ای مشترک خطاب به استانداری‌ها، ضمن بیان مطالبات خود، خواستار پیگیری مراجع زیربط شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تشکل‌های عضو شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری مخابرات ایران در نامه‌ای مشترک خطاب به استانداری‌ها، ضمن بیان مطالبات خود، خواستار رسیدگی به اوضاع شدند و اعلام کردند برای خود حق پیگیری و اعتراض قائل هستند.

در بخشی از این نامه مشترک آمده‌است:

به استحضار می‌رساند شرکت مخابرات ایران از سال 1388 در فرایند خصوصی‌سازی از بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منفک و به بخش خصوصی واگذار و تحت شمول قانون کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته‌است.آنچه در سنوات اخیر بر شرکت مخابرات ایران و به تبع آن کارکنان خدوم و شریف این شرکت گذشته است، حاکی از نادیده گرفتن حقوق قانونی کارکنان و به تبع آن عدم رضایت پرسنل است؛ فاصله ایجاد شده بین دریافتی بخش دولتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بخش واگذار شده هم تشدید کننده این معضل است . تشکل‌های کارگری در مناسبت‌های مختلف و طی چندین مرحله مذاکرات مقدماتی، تذاکرات لازم و راهکارهای برون رفت از بحران نیروی انسانی شرکت به مدیران ارشد مخابرات گوشزد نموده‌اند؛ مع الأسف با بی‌توجهی و اهمال ایشان دامنه نارضایتی‌ها گسترده تر شده و عملاً تبدیل به بحران‌های اجتماعی گردیده است.

در بخشی دیگر از این نامه می‌خوانیم: از باب استشاره به استحضار می‌رساند آنچه در توان این تشکل بود، به انجام رسیده‌است و کمترین اقدام و توجهی از جانب کارفرما صورت نپذیرفته‌است. آیا وقت آن نیست که مسئولین محترم نهادهای نظارتی به دادخواهی این بخش عظیم اجتماع توجه نمایند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز