خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی روستای جوهرستان:

نابودی زمین‌های مزروعی اصفهان هیچ توجیهی ندارد/ تیر خلاصِ بی‌آبی بر تن نحیف کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۹۲۱

علیرضا خرمی با بیان این که در دو دهه گذشته کم کم از حقابه کشاورزان اصفهانی کاسته شد، گفت: گویی بر بدن نیمه‌جان کشاورزی، تیر خلاص زده‌اند.

علیرضا خرمی (عضو شورای اسلامی روستای جوهرستان اصفهان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با وضعیت کشاورزی روستا و کاسته شدن از سهم آب کشاورزان اصفهانی از زاینده‌رود گفت: علت خشکی زاینده رود به 1379 برمیگردد که مردم سخاوتمند اصفهان غافل از اینکه چه بلایی دارد سرشان میاید شاهد انتقال آب رودخانه زاینده رود بودند؛ در صورتی که قراربود این انتقال بعد از آبدهی تونل سوم کوهرنگ اجرایی شود و تذکرات مکرر کارشناسان عرصه زیست محیطی به مسئولین فایده نداشت.

 وی افزود:  متاسفانه هر روز شاهد واگذاری بخشی از حقابه کشاورزان به استانها و کاربریهای مختلف بودیم. موضوعی که نگرانی بسیاری از فعالان زیست محیطی و کشاورزان زحمت‌کش را به همراه داشت؛ کشاورزانی که در گذشته 40درصد آب رودخانه را استفاده می کردند؛ در حالی که اکنون این رقم به کمتر از 7درصد رسیده و تیر خلاص به پیکر زاینده رود زده‌اند.

خرمی ادامه داد: این اقدامات به جز نابودی کشاورزی اصفهان هیچگونه توجیه دیگری ندارد؛ آبی که میتوانست کام کشاورزان اصفهانی را شیرین کند و جان دوباره ای به شهر زیبای اصفهان ببخشد ، از سرچشمه منحرف شده‌است.

عضو شورای اسلامی روستای جوهرستان در پایان گفت: حال باتمام این تفاسیر، کشاورزان زحمت کش اصفهان و روستای جوهرستان امیدوارند با درایت مسولان،  مشکل زاینده رود از سرچشمه حل شود و بتوانند دوباره به زراعت و آبادانی زمین‌های مزروعی بپردازند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز