خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش سنجش مطرح کرد:

مهارت آموز زندگی افراد را تغییر می دهد و مانع بیکاری است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۰۵۳

معاون پژوهش سنجش و ارزیابی سازمان اموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: متاسفانه در ایران به جای مهارت پذیری، مهارت گریزی بیشتر است در حالیکه اگر فردی مهارتی بیاموزد، بیکار نخواهد ماند.

به گزارش خبر نگار ایلنا، «حمیدرضا ثابت‌نژاد» امروز یکشنبه (۱۰ دی ماه) در مراسم اختتامیه سومین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران که در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، افزود: در ایران همه دوست دارند به دانشگاه بروند و مدرک بگیرند که با افزایش مدرک توقع آن‌ها از شغل هم افزایش می‌یابد و حاضر به پذیرش هر شغلی نیستند.

وی با یادآوری جوان جانبازی که توانست با آموزش مهارت نه تنها شغلی بیابد بلکه برای هفت تا هشت نفر هم شغل ایجاد کند، گفت: با یک مهارت زندگی این فرد تغییر کرد.

معاون پژوهش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به شرکت سامسونگ گفت: امیدواریم شرکت سامسونگ حداقل (حامی) اسپانسر چهار رشته یاد شده در ایران در مسابقات ملی در ایران شود.

وی توضیح داد: این مسابقات همچون مسابقات ملی مهارت از سطح شهرستان شروع می‌شود و تا سطح کشوری ارتقاء می‌یابد.

به گفته ثابت‌نژاد، در چهار رشته تعمیر، تجهیز، نصب و راه اندازی موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاههای تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری در هر رشته ١٠ نفر به سطح ملی رسیدند که از میان هر رشته نفر اول هر گرایش ٣٠ سکه بهار آزادی همراه با اعطای لوح تقدیر، نفر دوم هر گرایش ٢٠سکه بهار آزادی همراه با اعطای لوح تقدیر و نفر سوم هر گرایش ١٠سکه بهار آزادی همراه با اعطای لوح تقدیر اهدا می‌شود.

وی توضیح داد: المپیاد تکنسین‌های ایران برای نخستین بار در سال ١٣٩۴ و به عنوان آزمونی برای شناسایی استعدادهای بر‌تر در حوزه فعالیت‌های فنی برگزار شد.

معاون پژوهشی سازمان اموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: المپیاد تکنسین‌های ایران از سال ٩۴ تاکنون هر ساله با حمایت شرکت سامسونگ و همکاری سازمان اموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شده است.

وی اهداف برگزاری المپیاد را ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارتقای سطح فنی دانش فنی و تخصصی تکنسین‌ها با رویکرد مشتری مداری، شناسایی از نخبگان و استادکاران مهارتی، قدردانی از بر‌ترین تکنسین‌های ایران دانست.

برگزاری این دوره از مسابقات دستاوردهای مهمی به همراه دارد

در ادامه «فرهاد هجرت» مدیر ارشد بازاریابی شرکت سامسونگ با تاکید بر دستاوردهای برگزاری سومین المپیاد تکنسین‌های ایران گفت: در سال آینده قدم‌های بزرگتری در زمینه شناسایی استعداد‌ها و توانمندی جوانان برداشته خواهد شد.

او از همکاری‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و زیر مجموعه‌های آن به ویژه مرکز تربیت مربی قدردانی کرد و گفت: برگزاری این دوره از مسابقات دستاوردهای مهمی به همراه داشت و امیدواریم در سال آینده قدم‌های بزرگتری در راستای شناسایی استعداد‌ها و توانمندی جوانان برداریم.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت افزود: این شرکت در بحث مسئولیت اجتماعی به حوزه‌های کودکان امید (اوتیسم)، راه اندازی ۱۵ کتابخانه گویا برای نابینایان با همکاری انجمن نابینایان با هدف ایجاد انگیزه و امید در نابینایان، راه اندازی مرکزی در جهت حمایت از کسب و کارهای نوپا با همکاری دانشگاه امیر کبیر ورود کرده است.

هجرت ادامه داد: همچنین در راستای احیای جنگل‌های هیرکانی ۱۲۰_۱۳۰هزار اصله نهال در پروژه‌ای سه ساله با همکاری سازمان جنگلداری و آبخیزداری کاشته شده است.

مدیر ارشد بازاریابی این شرکت خارجی از احداث آکادمی مهندسی در زمینه مهندسی، تعمیرات و نصب محصولات از سال ۹۳خبر داد و گفت: از سال ۹۴ نیز اقدام به برگزاری مسابقات تکنسین‌ها با هدف ایجاد فرصتهای کارآموزی و رقابت و همچنین شناسایی و معرفی نخبگان به صنعت کرده‌ایم.

گفتنی است در مراسم اختتامیه سومین المپیاد تکنسین‌های ایران از برگزیدگان نهایی این مسابقات با همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور و شرکت سامسونگ تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز