خبرگزاری کار ایران

در هفت‌تپه رخ داد؛

تجمع کارگران نی‌بر در اعتراض به نامعلوم بودن وضعیت بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۰۵۱

صبح امروز شماری از کارگران نی‌بر مجتمع کشت‌وصنعت هفت‌تپه باردیگر در اعتراض به وضعیت نامعلوم بازنشستگی خود، مقابل درب ورودی این مجتمع صنعتی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز شماری از کارگران نی‌بر  هفت‌تپه ، برای چندمین بار در اعتراض به وضعیت نامعلوم بازنشستگی خود، مقابل درب ورودی این مجتمع  تجمع کردند.

معترضان خواستار آن شدند تا دولت یا کارفرمای خصوصی هرچه زودتر باپرداخت هزینه‌های مربوط به سازمان تامین اجتماعی، شرایط بازنشستگی آنها را فراهم‌کنند.

 سال 92، دولت وقت مصوبه‌ای را تصویب کرد که براساس آن با پرداخت هزینه مربوط به تکمیل سوابق بیمه‌ای کارگران نی‌بر، امکان بازنشستگی آنها فراهم شد؛ مجموع این اعتبار 25 میلیاردتومان است و تا این لحظه معادل 15 میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده است.

به گفته کارگران هفت‌تپه بعد از خصوصی سازی، پرداخت باقیمانده هزینه بازنشستگی در عمل متوقف شده و برای همین با وجود اعلام آمادگی  سازمان تامین اجتماعی برای تقسیط این هزینه، اکنون به دلیل تاخیر، صحبت از تعلق گرفتن جریمه در میان است.

کارگران می گویند: برای همین است که در اعتراض به این بلاتکلیفی شماری از همکاران نی‌برشان، امروز تجمع کردند.

در مجتمع هفت‌تپه، حرفه نی‌بری ماهیتی فصلی و موقت دارد؛ کارگرانی که شغل آنها نی‌بری است در تمام طول سال شاغل نیستند و برای همین حتی اگر حق‌بیمه‌های آنها به صورت کامل پرداخت شود، برای بازنشستگی با کمبود سابقه پرداخت حق بیمه مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز