خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی:

غرامت ایام بیماری و هدیه ازدواج به بیمه‌شدگانِ ساختمان تعلق بگیرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۳۰

میکائیل صدیقی خطاب به مسئولان و نمایندگان مجلس، خواستار برطرف شدن مشکلاتِ بیمه‌ای کارگران قشر ساختمان شد.

میکائیل صدیقی (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد و عضو مشاور کانون سراسری کارگران ساختمانی کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بیمه اولین و یکی از مهم‌ترین مطالبات قانونی کارگران ساختمانی است؛ اظهار داشت: یکی از اشکالات بیمه کارگران ساختمانی که انجمن‌های صنفی پیگیر رفع آن هستند، بالا بودن سن بازنشستگی‌ست؛ خواست تشکلات کارگران به حداقل رسیدن سن بازنشستگی به ۲۵ سال و حتی کمتر از آن است؛ چون واقعا کار ساختمانی به دلیل اینکه کارسخت و طاقت فرسایی است رسیدن به سن بازنشستگی محال و شاید غیرممکن باشد.

وی ادامه داد: غرامت ایام بیماری که به کارگران بیمه شده ساختمانی تعلق نمی‌گیرد و امیدواریم این موضوع مهم مورد توجه مسولان قرار‌گیرد.

این فعال صنفی کارگران ساختمان تاکید کرد: ماده ۸۵ در خصوص هدیه ازدواج است که کارگران ساختمانی را شامل نمی‌شود که امیدواریم کارگران ساختمانی نیز مثل سایر بیمه شدگان از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه یقینا اگر مسولان به قانون عمل ‌کنند، مشکلات این قشر رفع‌ خواهد شد گفت: گاهی شاهد بی‌توجهی در‌اجرا هستیم. به طور مثال در استان کردستان، واگذاری کارت‌های فنی و حرفه‌ای را به پیش‌خوان‌های دولتی سپرده‌اند که این برخلاف قانون و ماده ۱۸ کسب و کار و دخالت در‌کار‌ تشکلات صنفی است.

صدیقی ابراز امیدواری کرد که با همت نمایندگان مجلس مشکلات کارگران ساختمانی حل شود؛ وی گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرده‌اند که آماده حل مشکلات بیمه و امنیت شغلی کارگران ساختمانی هستند تا این زحمتکشان با دغدغه کمتری مشغول به کار شوند. در ‌‌نهایت گفتند که کمیسیون اجتماعی، آماده حل مشکلات کارگران ساختمانی است و هرجا نیازمند وضع قوانین جدید، اصلاح قانون و یا بازنگری قانون باشد، آماده همکاری هستند؛ حرف ما تشکلات صنفی ساختمانی این است که اکنون این موضوع احساس می‌شود و خواستار رسیدگی به مشکلات کارگران ساختمانی از طریق‌ مسئولان و مجلس هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز