خبرگزاری کار ایران

فرامرز توفیقی مطرح کرد:

اعلام نرخ سبد حداقلی تا آخر بهمن ماه/ مکانیسم‌های جبرانی دستمزد اهمیت دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۰۱۳

فرامرز توفیقی از تصمیم کمیته مزد برای به روزرسانی سبد معیشت خانوار در بهمن‌ماه خبر داد.

فرامرز توفیقی (رئیس کارگروه مزد کانون عالی شورا‌ها) در ارتباط با جلسه شب گذشتهٔ کمیته دستمزد گفت: در جلسه شب گذشته مقرر شد به‌روزرسانی سبد معیشت از نیمه بهمن‌ماه در دستور کار قرار بگیرد.

وی در تشریح این به‌روزرسانی افزود: سبد معیشت که سال گذشته، ۲ میلیون و چهارصد و هشتاد و نه هزار تومان تعیین و بر سر آن توافق شد، قرار است براساس آخرین داده‌های رسمی و اندازه خانوار که ۳. ۳ در نظر گرفته شده، به‌روزرسانی شود.

وی ادامه داد: ابتدا سبد خوراکی‌ها تعیین می‌شود و بعد از آن تا آخر بهمن ماه، بقیه اقلام سبد براساس‌‌ همان سبد خوراکی‌ها تعیین خواهد شد.

عضو کارگری کمیته مزد تاکید کرد: مساله مهم دیگری که در کنار به‌روزرسانی سبد مطرح است، بحث اتخاذ مکانیسم‌های جبرانی برای رساندن حداقل مزد به نرخ سبد است.

توفیقی با بیان اینکه قرار است مکانیسم‌های جبران مزدی با جدیت تمام در دستور کار قرار بگیرد؛ گفت: مهم‌ترین دغدغه کارگران اینست که دستمزد آن‌ها براساس نرخ سبد معاش تعیین شود؛ لذا صرف توافق بر سر سبد اهمیت ندارد؛ بلکه آنچه مهم است افزایش عادلانه مزدی براساس نرخ سبد است.

وی در پایان تاکید کرد: در مذاکرات امسال، سعی بر اینست که مبنا را بند دوم ماده ۴۱ قانون کار یا‌‌ همان سبد معیشت قرار ‌دهیم و امیدواریم در ‌‌نهایت به سیاست‌های انقباضی و فریز مزدی پایان داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز