خبرگزاری کار ایران

بهبود وضعیت کارگرانِ سیمان کارون/بخشی از مطالبات معوقه پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۳۲۹

باوجود تعویق دست‌کم ۴ ماه حقوقِ کارگرانِ کارخانه «سیمان کارون» در مسجد سلیمان، برخی کارگران، وضعیت فعلی را بهتر از گذشته می‌دانند.

کارگران سیمان کارون در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: پس از سال‌ها چالش کارگری در «کارخانه سیمان کارون» که به سیمان مسجد سلیمان شهرت دارد، وضعیت کارخانه از ابتدای سال جاری با تغییر سهامدار رو به بهبودی است.

این کارگران می‌گویند: باوجود تعویق دست‌کم ۴ ماه حقوق، بخشی از مطالبات معوقه مزدی و بیمه‌ایِ سنوات قبل پرداخت شده و فقط بخش کمی از آن باقی مانده است.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه سیمان کارون با بیان اینکه نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود دستمزد و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر سهام‌دار کارخانه در سال جاری، بخشی از دستمزد و بیمه کارگران این کارخانه پرداخت شده و فقط بخش کمی از آن باقی مانده است. همچنین فعالیت این واحد در تولید سیمان سرعت گرفته است.

به گفته این کارگر، پیش از این کارگران سیمان کارون برای دریافت مطالبات مزدی خود هیچ پشتیبانی نداشتند و مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زدند در عین حال سهامدار قبلی به بهانه کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت و در آن روزها کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز