خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی کارگری دریانورد تجاری ایران:

نگرانی خانواده‌های مفقودان نفت‌کش سانچی ادامه دارد/ پرسش‌هایی در مورد نیت چینی‌ها مطرح است

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۵۴۰

انجمن صنفی کارگری دریانورد تجاری ایران می‌گوید: خانواده‌های دریانوردان نفتکش سانچی همچنان بانگرانی وضعیت و سرنوشت عزیزان خود را از طریق شرکت ملی نفتکش پیگیری می‌کنند.

انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران درباره آخرین وضعیت دریانوردان ایرانی نفت‌کش سانچی و نگرانی‌ خانواده‌ها از وضعیت آنها به ایلنا، گفت: خانواده‌های دریانوردان نفتکش سانچی همچنان با نگرانی وضعیت و سرنوشت عزیزان خود را از طریق شرکت ملی نفتکش پیگیری می‌کنند.

نهاد صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران با اشاره به یافت شدن پیکر سه نفر از دریانوردان «سانچی» ادامه داد: همچنان نسبت به نجات سایر دریانوردان سانچی و سلامت آنها امیدواریم و از دولت‌های چین و ژاپن می‌خواهیم که با سرعت بیشتری به عملیات جستجو و نجات ادامه دهند.

این انجمن صنفی در ادامه درباره هویت پیکرهای یافت شده، تاکید کرد: براساس اخبار رسمی منتشر شده هویت این عزیزان هنوز مشخص نشده و مراحل شناسایی و تایید هویت آنها در حال انجام است.

انجمن صنفی کارگران دریانورد تجاری ایران در ادامه با بیان اینکه تیم‌ جستجوی چینی که در عملیات نجات حضور داشت به دستگاه ثبت اطلاعات سفر (جعبه سیاه) نفتکش سانچی دست یافته‌، ادامه داد: هرچند یافتن جعبه سیاه برای رسیدن به سرنخ‌های جدید از سرنوشت دریاوردان لازم است، اما از نظر ما کافی نیست،

نهاد صنفی کارگران دریانورد تجاری ایران ادامه داد:  از آنجا که ما اشراف میدانی و اطلاعات عملیاتی نداریم، از صلاحیت لازم برای اظهارنظر قطعی برخوردار نیستیم و نمی‌توانیم اظهارنظر دقیقی داشته باشیم؛ ولی پس از انتشار خبر امروز مبنی بر اینکه تیم‌ تجسس چینی پس از ورود به نفت‌کش اول از همه به سراغ جعبه سیاه رفته‌است، بین خانواده‌های دریانوردان و جامعه دریانوردان، پرسش‌ها و تردیدهایی نسبت به نیت و اولویت مسئولان جستجو و نجات چینی ایجاد شده است. ما نگرانیم که نیروها برای آنها در اولویت نباشند؛ بویژه اینکه این اقدام در آستانه ورود تیم جستجو و نجات ایرانی به منطقه صورت پذیرفته است.

انجمن صنفی کارگری دریانورد تجاری ایران با اشاره به ترک محل سانحه توسط کشتی چینی کریستال پس از برخورد با نفت‌کش سانچی، گفت: کشتی کریستال پس از تصادف محل سانحه را ترک نمود و تاکنون به کارشناسان و نمایندگان ایرانی اجازه بررسی و پرس‌وجو از خدمه این کشتی داده نشده است. درحالی‌که براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و عرف دریانوردی؛ پس از برخورد دو کشتی هیچکدام بدون اینکه از ایمنی و عدم نیاز شناور مقابل به دریافت کمک، مطمئن شوند، حق ترک محل را ندارند.

نهاد صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در پایان با اشاره به نحوه پوشش خبری رسانه‌ها از حادثه تاکید کرد: خانواده‌های دریانوردان از پوشش خبری حادثه توسط تمامی رسانه‌ها در روزهای نخستین گلایه دارند.

این انجمن صنفی کارگری در پایان حمایت خود را از خانواده‌های دریانوردان اعلام داشت و با آنها اظهار همبستگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز