خبرگزاری کار ایران

«اجرای ماده ۴۷ برنامه ششم» خواسته بومی‌های لامرد و مُهر/تذکر نماینده مجلس: آلایندگی صنایع نفتی، مردم محلی را متضرر کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۷۸

بومی‌های شهرستان‌های لامرد و مهر در استان فارس، خواستار جذب در صنایع محلی هستند و می‌گویند باوجود صنایع نفتی و غیرنفتی مستقر در این شهرستان، نباید آن‌ها بیکار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بومی‌های شهرستان‌های لامرد و مهر در استان فارس مدتهاست که در پی اجرایی شدن ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه مبنی بر لزوم جذب بومی‌ها هستند. 

یکی از بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاه که ساکن لامرد است، می‌گوید: تا زمانی که ما بومی‌های منطقه بیکار هستیم و تعداد زیادی از ما دارای تحصیلات دانشگاهی نیز هستیم، نباید در صنایع و شرکت‌ها از غیربومی‌ها استفاده شود. 

این جوان که نخواست نامش آورده شود، با اشاره به اظهارات علوی (نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس) گفت: همانطور که نماینده مجلس در تذکر خود اعلام کرده، آلایندگی صنایع نفتیِ عسلویه، اثرات مخربی برای مردم شهرستان‌های لامرد و مُهر دارد و درنتیجه اشتغال، حق بومی‌هایی است که متحمل سختی‌ها می‌شوند. 

روز گذشته، علوی (نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی) در تذکری به رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: تاثیر آلایندگی صنایع نفتی در عسلویه در شهرستان‌های لامرد و مُهر با جدیت پیگیری شود تا بیش از این حقوق مردم این شهرستان‌ها تضییع نشود و امکانات بهداشتی و درمانی در اختیار مردم این شهرستان‌ها قرار گیرد. 

وی همچنین در تذکری به وزیر نفت افزود: انتقال بخشی از پروژه اتان‌گیری پارسیان شهرستان مهر به استان بوشهر خساراتی برای استان فارس به همراه داشت که مردم استان فارس هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند لذا پیرو مذاکرات حضوری و مکاتبات صورت گرفته با وزیر نفت و مخبر ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مقرر شد برای جذب نیرو در این پروژه از جوانان نخبه و تحصیلکرده استان فارس براساس ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه اقدام شود. 

در عین حال،  در روزهای گذشته، معاون توسعه منابع انسانی شرکت آلومینیوم جنوب گفته است؛ در حال حاضر تعداد ۴۷ نفر از شهرستان‌های لامرد و مهر، ۳۵ نفر بومی‌سایر شهرهای استان فارس و ۹ نفر از شهرستان‌های همجوار و سایر استان‌ها در آزمون استخدامی آلومینیوم جنوب پذیرفته شده‌اند. 

بومی‌های استان فارس این خبر را مثبت ارزیابی می‌کنند و می‌گویند: اینکه اکثریت کارگران آلومینیوم جنوب از میان بومی‌ها انتخاب شده‌اند، اتفاق مثبتی است و امیدواریم این رویه در دیگر شرکت‌ها و واحدهای صنعتی نیز ادامه پیدا کند. امید داریم با پیگیری نمایندگان مجلس، ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه هرچه زود‌تر با قدرت تمام اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز