خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد؛

تعطیلی یک روزه خوزستان شامل کارگران نشد

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۱۴۰

به عقیده مصطفی نظری، هم مسئولان باید فکری به حال آلودگی هوا بکنند و هم تبعیض در مزایایی مثل تعطیلی برطرف شود.

به گزارش ایلنا، آلودگی هوا و گرد و غبار باعث شد تا امروز؛ یکبار دیگر ادارات در خوزستان تعطیل شوند.

در این باره، مصطفی‌نظری (عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خوزستان) به خبرنگار ما می‌گوید: گرد و غبار نمی‌تواند جلوی زندگی روزانه را بگیرد و همه مردم را خانه‌نشین کند؛ به همین دلیل است که  این تعطیلی فقط شامل حال کارمندان دولت و ستادی‌هاست و شامل حال کارگران نمی‌شود.

وی ادامه داد: در شهر آبادان؛ رانندگان اتوبوس‌ها امروز در محل کار خود حاضر شده‌اند. بقیه کارگران خدماتی نیز وضعیتی مشابه دارند.

این فعال صنفی کارگری ادامه دهد: اینکه به خاطر آلودگی هوا در خانه بمانی و بیرون نیایی، برای همه شدنی‌ نیست. بالاخره زندگی خرج دارد و نمی‌توان دست‌روی دست گذاشت. فقط کارکنان ادارات دولتی و ستادی حقِ نیامدن به محل کارشان را دارند و مابقی ناچارند تا به کارِ معمول خود مشغول باشند. در بهترین حالت برای کارگرانی که در چنین شرایطی به محل کارشان آمده‌اند، دستمزد اضافی روز تعطیل درنظر گرفته خواهد شد؛ اما خبری از پرداخت مزایای جبرانی و اضافی نیست.

وی که معتقد است دولت و مجلس باید اقدامی عاجل برای حل مشکل هوای استان خوزستان بکنند؛ می‌افزاید: این بدیهی‌ست که دولت باید برای معضل آلودگی هوا، تمهیدات جدی بیندیشد؛ اما تا زمانی که این مشکل برقرار است، تعطیلی و مزایای این چنینی باید شامل حال کارگران نیز بشود.

نظری که خواهان توجه جدی‌تر مدیران واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی استان خوزستان به پدیده آلودگی هواست؛ می‌گوید: نمی‌توان آلایندگی این واحدها را نادیده گرفت. حداقل با افزایش حق آلایندگی که توسط این واحدها پرداخت می‌شود، می‌توان برای سالم‌سازی هوای استان و تقویت سلامت مردم اقدامی انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز