خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری مطرح کرد؛

لزوم انتشار صورت‌جلسهٔ مذاکرات شورای‌عالی کار/ کارگران باید شفاف و دقیق همه چیز را بدانند

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۴۸۹

مازیار گیلانی‌نژاد می‌گوید: این حق کارگران است که بدانند در مذاکرات مزدی پشت درهای بسته چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مازیار گیلانی‌نژاد (فعال صنفی کارگران فلزکار) در ارتباط با توقعات کارگران از مذاکرات مزدی گفت: با شروع مذاکرات مزدی و کلید خوردن تعیین حداقل دستمزدها برای سال آینده، به منظور آن که حقوق کارگران پایمال نشود، انتشار صورت‌جلسهٔ مذاکرات شورای‌عالی کار پس از برگزاری هر جلسهٔ این شورا، ازجمله حقوق مسلم کارگران است و این کم‌ترین خواست کارگران از نمایندگان کارگری در این شورا می‌تواند به‌حساب آید.

وی تاکید کرد: هرگونه بی‌اعتنایی به این خواست و عدم شفافیت نمایندگان کارگران و نمایندگان دولت‌، به نوعی مشارکت در پایمال کردن حقوق کارگران است و این اقدامی است علیه کارگران کشور و خانواده‌هایشان که در ماههای پایانی سال، ‌دل‌نگران اتفاقاتی هستند که پشت درهای بسته در حال رخ دادن است.

وی در ادامه اظهار داشت: کارفرمایان نیز موظفند گزارش عملکرد و صورت‌های مالی شرکت‌ها و کارگاه‌هایشان را برای اطلاع کارگران انتشار دهند.

به گفته این فعال کارگری، آگاهی از نحوهٔ عمل و فعالیت‌های اقتصادی کارگاه‌ها حق مسلم کارگران است؛ به ویژه آن که در شرایط کنونی، کارفرمایان به‌منظور لاپوشانی ضعف‌ها، سوءِ‌مدیریت‌ها و ریخت‌وپاش‌ها، انگشت اتهام را به سوی کارگران و دستمزد آنان نشانه رفته‌اند و تلاش می‌کنند از افزایش دستمزد به بهانه اینکه هزینه‌ها را بالا می‌برد و از توانشان خارج است، جلوگیری کنند.

گیلانی‌نژاد با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از حقوق بدیهی کارگران است؛ در پایان تاکید کرد: کارگران باید شفاف و دقیق بدانند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است تا بهتر بتوانند کنشگری داشته باشند و در سرنوشت خودشان مشارکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز