خبرگزاری کار ایران

کارگران غار علیصدر: ما را به حال خود رها کرده‌اند/کارفرما: وقتی درآمد نیست، نمی‌توانیم بپردازیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۷۶۷

کارگران غارعلیصدر می‌گویند: باوجود سالها سابقه کار، بیکار شده‌ایم. در مقابل کارفرما هم می‌گوید: این کارگران فصلی هستند و به روال هرساله، چند ماهی از سال برایشان کار نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران غار علیصدر در استان همدان از وضعیت نابسامان شغلی خود انتقاد دارند.

این کارگران که حدود پنجاه نفر از آنها روز گذشته در محوطه غار، تجمع اعتراضی برگزار کردند، می‌گویند: با وجود سالها سابقه، گفته‌اند تا پایان سال به ما نیاز ندارند.

این کارگران با بیان اینکه امنیت شغلی نداریم و چطور است که هیچ نهادی از ما کارگران بومی حمایت نمی‌کند، می‌افزایند: اگر قرار باشد ماه‌های منتهی به شب عید را بیکار و بدون درآمد باشیم، به‌طور جدی دچار مشکل می‌شویم.

کارگران فصلی غارعلیصدر تحت قرارداد یک شرکت پیمانکاری به نام شرکت غار علیصدر هستند. یکی از مدیران این شرکت در ارتباط با اعتراضات کارگران و دلایل آن به خبرنگار ما گفت: این کارگران که تعدادشان حدود ۷۰ نفر است، فصلی هستند. علی‌القاعده کارگران فصلی در نیمه دوم سال که سرماست و تعداد بازدیدکنندگانِ غار کم است، تعدیل می‌شوند و دوباره در اواخر اسفندماه به‌کارگیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه شرکت ما خصوصی است و منبعی برای پرداخت دستمزد به کارگرانی که کاری برای انجام دادن ندارند؛ نداریم؛ افزود: در ماه‌هایی که درآمد نیست، نمی‌توانیم دستمزد کارگران را بپردازیم لذا مجبوریم کارگران فصلی را تعدیل کنیم. در سالهای گذشته، این کارگران آخر شهریورماه تعدیل می‌شدند اما امسال به لطف مدیریت جدید آنها را تا ابتدای ماه جاری نگه داشتیم ولی بیش از این دیگر قادر به ادامه این کار نیستیم.

این مقام مسئول در ارتباط با سابقه کاری این کارگران تعدیلی گفت: اکثر آنها ۷ یا ۸ سال سابقه کار دارند اما در ۲۵ سال گذشته که شرکت غار علیصدر تاسیس شده، روال همین بوده و تعدیل‌های امسال، بدعت جدیدی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز