خبرگزاری کار ایران

کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز بدون مدیرعامل تولید را از سر گرفتند/مسئولان اگر کمک نمی‌کنند، مانع نشوند

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۸۲۴

اعضای شورای اسلامی کار کارخانه کمباین‌سازی تبریز از راه‌اندازی این کارخانه بدون مدیرعامل و نیز پرداخت بخشی از معوقات کارگران خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز که تقریبا از حدود سه ماه قبل محل کار آنها تعطیل شده بود و دست‌کم ۲۰ ماه معوقات مزدی پرداخت نشده؛ دارند، می‌گویند: مسئولان کاری برایمان نکردند و ما خودمان با فروش ضایعات کارخانه برای تولید کمباین دست به کار شده‌ایم.

یکی از اعضای شورای اسلامی کار این کارخانه گفت: تقریبا سه هفته‌ای می‌شود که با همکاری کارگران خطوط تولیدی این کارخانه را در شرایطی که کارخانه مدیرعامل ندارد، راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی گفت: با فروش ضایعات کارخانه؛ بخش خیلی کمی از مطالبات ۴۴ کارگر کارخانه را به صورت‌الحساب پرداخت کرده‌ایم درعین حال با باقیمانده پولی که با فروش ضایعات برایمان مانده بود، برای تولید دو دستگاه کمباین مواد اولیه خریداری کرده‌ایم تا با فروش آن بتوانیم بخش دیگری از مطالبات کارگران را در آستانه سال نو تامین کنیم.

او افزود: در آخرین جلساتی که در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، مسئولان اصرار بر تعطیلی کارخانه  و معرفی کارگران برای دریافت بیمه بیکاری داشتند. همان زمان کارگران مخالفت خود را با تعطیلی کارخانه اعلام کرده و برای جلوگیری از این موضوع تصمیم گرفتند بدون مدیرعامل فعالیت کارخانه را از سر بگیرند مشروط بر اینکه مسئولان از طلبکاران کارخانه برایمان فرصت بخرند.

وی با بیان اینکه کارخانه هم‌اکنون مدیرعامل ندارد اما طلبکاران برای وصول مطالبات خود هر چند روز یکبار با ماموران به کارخانه می‌آیند، گفت: تقریبا دو روز پیش، یکی از طلبکاران با تعداد زیادی از ماموران ناگهانی وارد کارخانه شده و یکی از دستگاهای کارخانه که ارزش مالی چند ده میلیونی داشت را توقیف و از کارخانه خارج کرد.

به گفته این نماینده کارگران، دغدغه همه ما تامین معیشت خانواده‌هایمان است و برای همین از مسئولان انتظار داریم اگر نمی‌توانند کاری برایمان بکنند حداقل با فرستادن طلبکاران به کارخانه مانع کارمان نشوند.

کارخانه کمباین‌سازی تبریز (شرکت توسعه صنعت آذربایجان) در زمینه تولید کمباین‌های کشاورزی، ساندویچ‌های پانل و انواع کانکس در جاده تبریز به آذرشهر (جاده پتروشیمی) فعالیت دارد. این شرکت پیش از سال ۹۰ حدود ۵۰۰ کارگر شاغل داشت اما در حال حاضر شمار کارگران باقیمانده آن به حدود ۴۴ نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز