خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

مجلس نباید دولت را ملزم به واگذاری شرکت‌های غیرسودده به تامین اجتماعی کند/نمی‌خواهیم به سرنوشت دیگر صندوق‌ها دچار شویم

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۳۲۴

علی ظفرزاده اظهار امیدواری می‌کند؛ اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی در لایحه بودجه سال ۹۷ رای بیاورد تا این نهاد عمومی غیردولتی به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به بیمه‌شدگان خود مشکلی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ظفرزاده (مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) درباره ضرورت پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی ازسوی دولت و گنجاندن آن در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: امیدوارم اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی در لایحه بودجه سال ۹۷ که در کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی است، رای بیاورد تا سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان خود با مشکل مواجه نشود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماع مانند کشتی نوح است و به گِل نشستن آن به صلاح هیچکس نیست، گفت: به هیچ‌وجه نمی‌‌خواهیم سرنوشت صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگان فولاد که برای سرپا بودن به بودجه عمومی متکی هستند؛ برای صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی و کلیت ساختار آن تکرار شود. از این رو اصرار ما برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی قابل توجیه است.

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه واگذاری شرکت‌های زیان‌ده را در قالب تهاتر اموال نمی‌پذیریم، گفت: سازمان تامین اجتماعی از شرکت‌داری منع شده است چراکه نمی‌خواهد رقیب بخش خصوصی در فضای تولید و کسب‌وکار باشد. پس نباید مجلسی‌ها دولت را ملزم کنند که شرکت‌های غیرسودده را به تامین اجتماعی واگذار کند.

ظفرزاده افزود: البته سازمان تامین اجتماعی پیشنهاداتی را در قالب تهاتر اموال به دولت داده است اما این اموال شامل میادین نفتی و گازی می‌شود که بخش خصوصی قادر به حضور در آن نیست.

وی در ادامه با اشاره به فشارهای وارده از ناحیه طرح تحول نظام سلامت و تصویب مجموعه قوانین در اداوار مختلف مجلس شورای اسلامی که بار مالی سنگینی را متوجه سازمان تامین اجتماعی کردند، افزود: فشار تکالیف بدون پشتوانه از ناحیه دولت‌ها سازمان تامین اجتماعی را متضرر کرده است و باید بازنگری اساسی توسط دولت و مجلس شورای اسلامی در قبال اینگونه‌ رفتارها صورت پذیرد و به صورت کلی هیات دولت با سازمان تامین اجتماعی بیشتر همراهی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز