خبرگزاری کار ایران

علی خدایی در گفت‌وگو با ایلنا:

غیبت نمایندگان کارفرمایان در کمیته مزد/عدد سبد هزینه مشخص نشد

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۰۹۰

علی خدایی گفت: در جلسه کمیته دستمزد امروز که قرار بود عدد سبد معیشت تعیین شود، نمایندگان کارفرمایان غیبت داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قرار بود امروز (بیست و سوم بهمن ماه) جلسه سه‌جانبه کمیته دستمزد در ارتباط با به‌روزرسانی سبد معیشت خانوار تشکیل جلسه بدهد.

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در ارتباط با نتایج جلسه امروز گفت: یکشنبه (بیست و نهم بهمن) قرار است جلسه شورای عالی کار با موضوع دستمزد تشکیل جلسه بدهد؛ لذا مقرر شده بود در جلسه امروز کمیته دستمزد، رقم نهایی سبد معیشت تعیین شود که این امر به دلیل غیبت کارفرمایان میسر نشد.

وی تاکید کرد: علیرغم حضور نمایندگان کارگری و دولت، نمایندگان کارفرمایی در جلسه حاضر نشدند. یکی از کارفرمایان دلیل غیبت خود را بیماری اعلام کرده؛ اما علت غیبت دو عضو دیگر کارفرمایی مشخص نیست.

به گفته خدایی، جلسه بعدی کمیته دستمزد قرار است شنبه آینده (بیست و هشتم) برگزار شود.

وی با بیان اینکه اجماع نهایی در کمیته دستمزد بر سر رقم نهایی سبد معیشت، بسیار اهمیت دارد، گفت: برای نمایندگان کارگری مشخص نیست که چرا کارفرمایان علیرغم توافق قبلی، از حضور در جلسه امتناع کرده‌اند؟

در جلسات کمیته مزد سال گذشته، رقم سبد معیشت، دو میلیون و 489 هزار تومان تعیین شد. قرار بود در کمیته دستمزد امسال این رقم با توجه به نرخ تورم و تغییرات قیمتی به‌روزرسانی شده و مبنای مذاکرات مزدی واقع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز