خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران:

هر افزایشی در حداقل دستمزد باید شامل مستمری‌بگیران هم بشود

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۲۸۱

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران گفت: اگر روش پلکانی برای افزایش مستمری بازنشستگان اعمال شود مورد اعتراض آنها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر بیات در نشست تخصصی "گفت‌وگوهای اجتماعی سه‌جانبه" که امروز در سالن تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: افزایش پلکانی مستمری کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی کمکی به افزایش قدرت خرید آنها نمی‌کند و قطعا مورد اعتراض آنها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش پلکانی مستمری مورد مخالفت کمیته‌های فنی این تشکل کارگران بازنشسته قرار گرفته است، گفت: هر درصدی که در شورای عالی کار برای افزایش حداقل دستمزد لحاظ می‌شود باید شامل افزایش مستمری کارگران بازنشسته هم بشود.

بیات با بیان اینکه نمی‌توان برای عده‌ای افزایش 28 درصدی و برای گروهی دیگر افزایش 15 درصدی را لحاظ کرد، گفت: قدرت خرید بازنشستگان در سال‌های گذشته کاهش یافته است و منطقی آن است که افزایش مستمری‌شان پلکانی انجام نشود. همین حالا هم بازنشستگان اعتراض می‌کنند و همه شاهد اعتراضات آنها بوده‌ایم.

بیات در ادامه با تاکید بر اینکه دولت با پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی به همسان‌سازی مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و سایر سازمان‌ها کمک می‌کند، گفت: تا اینجای کار که همسان‌سازی اجرا نشده بازنشستگان بارها به آن اعتراض کردند. لذا اگر با این دو مورد که به آن اشاره کردم، تحولی ایجاد نشود شاهد موج جدیدی از اعتراضات بازنشستگان خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز