خبرگزاری کار ایران

عضو نهاد صنفی کارگران شرکت واحد:

خصوصی‌سازی ناوگان اتوبوسرانی بدون توجه به مشکلات موجود اجرایی شد/مقصر مسئولان شهری هستند

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۶۳۱

محسن باقری می‌گوید: تصمیم نادرستی که در زمان مسئولان قبلی شهرداری تهران گرفته شد، باعث شده رانندگان بخش‌‌ خصوصی بابت مطالبات صنفی معمول خود با مشکلات جدی روبرو شوند.

به دنبال تجمع صنفی روز گذشته گروهی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در مقابل ساختمان وزارت کشور، محسن باقری (عضو شورای اسلامی کار این مجموعه) به خبرنگار ایلنا گفت: رانندگان بخش‌‌ خصوصی مشکلاتی دارند که باید از طریق کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به آنها رسیدگی شود.

این فعال کارگری در توضیح مشکلات صنفی رانندگان بخش خصوصی گفت: در سال ۱۳۹۵؛ ریاست وقتِ شورای اسلامی شهر تهران، وظیفه خصوصی‌سازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران را با جدیت هرچه تمام‌تر به مسئولان وقت شهرداری محول کرد و حتی قرار شد تا پایان شهریور ۹۶؛ خصوصی‌سازی در خطوط اتوبوس‌های تندرو نیز اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: آن زمان شورای اسلامی کار  با اطلاع از این دستور، مکاتبات ثبت شده فراوانی را با مدیران وقت شرکت واحد انجام داد و تمام مشکلاتی که امروز رانندگان بخش خصوصی با آن روبرو هستند را پیش‌بینی کرد اما درنهایت برنامه خصوصی‌سازی طبق تاکید اعضای وقت شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرداری تهران به اجرا درآمد.

باقری ادامه داد: در همین راستا حتی از جانب نهاد صنفی کارگران شرکت واحد با برخی نمایندگان مجلس مانند علیرضا محجوب و الیاس حضرتی و مسئولان کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران و حتی سازمان بازرسی کل کشور؛ مکاتباتی صورت گرفت و طومارهایی در رابطه با دغدغه‌های کارکنان شرکت واحد به آنها تحویل داده شد.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار شهر تهران ادامه داد: باوجود همه این اقدمات پیشگیرانه، توجهی به مشکلات صنفی رانندگان ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران صورت نگرفت و در نتیجه روز گذشته (سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه) گروهی از همکاران بخش خصوصی ناگزیر شدند برای پیگیری مطالبات یک تجمع صنفی برپا کنند.

باقری با بیان اینکه تشکل متبوعش، واگذاری خطوط اتوبوسرانی به بخش خصوصی غیرمتخصص در حوزه حمل‌ونقل شهری را مغایر با ایجاد اشتغال پایدار در کشور می‌داند.

وی افزود: تبعات اجرای این قبیل خصوصی‌سازی‌ها موجب محرومیت کارگران از ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی مانند پرداخت به موقع دستمزد قانونی، اجرای طبقه‌بندی مشاغل، تاخیر در پرداخت حق بیمه، دور شدن از استانداردهای بهداشت محیط کار، برخوردهای سلبی با نیروی کار و .... خواهد شد.

عضو نهاد صنفی کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در خاتمه از رئیس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواست با تغییر رویکرد نسبت به برنامه‌های خصوصی‌سازی و توزیع منابع جدید، اشتباهاتی را که در زمان مدیریت قبلی شهر تهران در حوزه ناوگان اتوبوسرانی اتفاق افتاده است، اصلاح نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز