خبرگزاری کار ایران

در نامه ۱۵۸۰ پزشک شاغل در طرح تحول سلامت مطرح شد؛

کارانه پزشکان دچار جرح و تعدیل شد/۱۴ ماه است مطالبات ما را نداده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۵۷۴

جمعی از پزشکان شاغل در طرح تحول سلامت، در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود انتقاد کردند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از ۱۵۸۰ پزشک متخصص شاغل در طرح سلامت، در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، از عدم پرداخت مطالبات خود انتقاد کردند.

در این نامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است:

جامعه پزشکى و کادر بهداشت و درمان بر این باورند که در حرفه طبابت آنچه اصل است، فراهم کردن شایسته همه زمینه‌ها براى کاستن از آلام بیمار است. هر طبیب با وجدانى منافع بیمار را بر منافع شخصى خود ترجیح می‌دهد و تمام توان حرفه‌اى و علمى خود را براى برطرف کردن رنج بیمار به کار مى‌گیرد. اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که پزشک باید خود از نظر روحى، جسمى، اقتصادى و اجتماعى از حداقل‌هایى برخوردار باشد تا بدون هرگونه دغدغه‌اى بتواند به بیماران خود خدمت کند.

در ادامه این نامه می‌خوانیم: طرح تحول نظام سلامت با تمامى نیات خیر و دستاوردهاى خوبى که داشته است، با کمال تاسف پزشکان دخیل در این طرح را با مشکلات فراوانی مواجه کرده‌است که مهمترین آنها به شرح ذیل است:

۱. همانگونه که مستحضرید، طبق متن سند طرح تحول سلامت، در پایان هر ماه بیمارستان‌ها مکلف به تسویه حق‌الزحمه‌ی پزشکان هستند. این در حالى است که در تمامى بیمارستان‌هاى فعال در این طرح، به‌طور میانگین بیش از چهارده ماه است که مطالبات پزشکان دچار تعویق و تاخیر بوده و پزشکان شاغل در آنها با مشکلات مالى جدى دست به گریبانند. تاخیر بیش از یک سال در پرداخت مطالبات، انگیزه خدم‌ رسانى را در پزشکانى که اکثریت قریب به اتفاق جوان هستند و هیچگونه پشتوانه اقتصادى ندارند، دچار اخلال کرده و موجى از یأس و سرخوردگى در میان آنان بوجود آورده است. از آن مقام محترم درخواست داریم تمهیداتى اندیشیده شود تا طبق سند طرح تحول سلامت در پایان هر ماه تمامى مطالبات پزشکان اعم از حق ویزیت، مقیمى و ماندگارى پرداخت گردد.

۲. ما امضاکنندگان این نامه درخواست داریم در قانون ممنوعیت دایر کردن مطب براى پزشکان تمام وقت جغرافیایى تجدیدنظر شده و اجازه تاسیس مطب براى متخصصین و پزشکان فوق تخصص صادر گردد. بدیهى است این حق براى هر متخصصى اختیارى بوده و هر متخصصى مى‌تواند در صورت تمایل بصورت تمام وقت در بیمارستان شاغل به کار باشد.

۳. پیشنهاد مى‌شود کمیته‌اى با حضور نمایندگان پزشکان فعال در این طرح، نمایندگان وزارت بهداشت و نمایندگان بیمه‌ها تشکیل شود تا یک روال منطقى و نزدیک به واقعیت‌هاى اقتصادى، جهت پرداخت کارانه‌ها مشخص شود؛ چراکه با نحوه پرداخت فعلى کارانه‌ها، درصد بسیار قابل توجهى از حق‌الزحمه پزشکان به ناحق دچار جرح و تعدیل مى‌شود.

در پایان این نامه می‌خوانیم: امید است مقام محترم وزارت و همه مسئولین ذیربط با دلسوزى و درایت براى حل معضلات و مشکلات جدى مطرح شده در سطور فوق، اهتمام ورزند. چراکه در صورت عدم رفع موانع ذکر شده، عواقب جدى گریبان‌گیر نظام سلامت خواهد شد و در این میان همه ما متضرر خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز